poniedziałek, 12 kwietnia 2021

 

12.04.2021r.

WITAJCIE  BIEDRONECZKI.

Przedstawiam propozycję zadań na dziś. Zachęcam do ich wykonania.

Psotna świnka

1.Zabawy ruchowe.

·       Dziecko naśladuje grę na fujarce- nabiera powietrze nosem, a wydmuchuje ustami i porusza dłońmi przy ustach.

·       Zabawa ,,Skradający się kot”- dziecko leży płasko na brzuchu i cicho pełza, z podnoszeniem i wysuwaniem przedniej i tylnej nogi - na zmianę.

·       Zabawa ,,Gąski idą na spacer”. Dziecko chodzi kołysząc się na boki głośno gęgając.

·       Zabawa ,,Węszący piesek”. Dziecko klęczy, dłonie opiera o podłogę, łokcie ma skierowane na zewnątrz. W tej pozycji posuwa się do przodu.

2.Rozwijanie spostrzegania wzrokowego – nazywanie zwierząt w gospodarstwie wyklaskiwanie ich nazw  -załącznik 1;

lub  film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=QgUZm4xBDEM

 3.Zabawa ruchowo – naśladowcza ,, Zwierzęta”  - dzieci naśladują zwierzęta z wiejskiego podwórka, poruszają się tak jak zwierzęta, naśladują ich głos.

 

4.Słuchanie  wiersza H. Bechlerowej,, Psotna świnka”

Rzekł kaczorek do gąsiorka:                           Sroka ze wsi przyleciała

- Świetnie się zabawić można!                        Łebkiem kręci, dziób otwiera   

Patrz, kartofel wypadł z worka-                      i rozgłasza po wsi całej

będzie z niego piłka nożna.                             Górą kaczki! Dwa do zera

Leci piłka w różne strony:                               Nie skończyły się zawody,

wyżej, niżej, w lewo, w prawo…                    bo malutka Michalinka

Patrzy indyk, kot i wrony,                               otworzyła nagle chlewik

Łatek szczeka: - Brawo, brawo!                      i wypadła stamtąd świnka.

                                                                        Dość zabawy! – głośno rzekła,

                                                                        zjadła piłkę i – uciekła.

 Rozmowa na temat wiersza.

- Kto jest mamą kaczorka, a kto – mamą gąsiorka?                   - Kto wygrywał?  

- W co grały kaczki z gąskami?                                                  - Kto przyglądał się grze?

- Co było piłką?                                                                           - Co zrobiła sroka?

- Czy mecz się skończył?  Dlaczego?   

5.Zabawa ruchowo- naśladowcza  „Naśladujemy zwierzęta z wiejskiego podwórka”

Dzieci naśladują ruchy i głosy zwierząt, np.: psa, kota, kaczki, kury, krowy…itp.

6.Kolorowanie rysunku wybranego zwierzęcia żyjącego na wsi. Nazywanie go. – załącznik 2

7.Zabawa ruchowo-naśladowcza ,, Kotek puszek”

https://www.youtube.com/watch?v=UXCewp1kdMQ

 

Załącznik 1


Załącznik 2





Życzę przyjemnej pracy.   Pozdrawiam: Hanna Szczygielska


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.