Wtorek 13.04.2021r.
Witajcie Misiaczki!
1. Rozmowa
na temat wiosny i powracających z ciepłych krajów ptaków na podstawie
ilustracji (np. w Internecie) i własnych obserwacji (bocian, skowronek,
jaskółka, żuraw, czapla i inne zaobserwowane przez okno np. kopciuszek,
pliszka, rudzik). Dzielimy nazwy ptaków na sylaby (rytmizujemy), chętne dzieci
mogą układać zdania z tymi wyrazami np. Bocian ma czerwony dziób. Skowronek
pięknie śpiewa.
2. Ćwiczenia
ortofoniczne – dzieci naśladują głos wybranego ptaka: bocian – kle, kle, kle;
skowronek – fiju, fiju, fiu; jaskółka – ci-wit, ci-wit, ci-wit.
3. Zabawa
badawcza: Jakie jest piórko? – Rodzic przygotowuje różne piórka (różnią się
wielkością, wyglądem) zadaniem dziecka jest za pomocą dotyku, pocierania o
twarz, szyję sprawdzić jakie ono jest (lekkie, ciepłe, delikatne, miłe).
Sprawdzamy też, czy piórko pływa czy tonie w wodzie. Wnioski: dzięki piórom
ptaki latają, unoszą się na wodzie, szybko strzepują wodę z piórek po deszczu.
4. Słuchanie
wiersza „Powrót bocianów” (H. Zdzitrowiecka)
Przyleciały
z daleka, krążyły nad łąką.
Zobaczyły je dzieci, gdy rankiem wzeszło słonko.
Zobaczyły je dzieci, powitały radośnie:
- Witajcie nam bociany, powiadajcie o wiośnie.
Przeleciały nad wioską, krążyły powoli,
aż przysiadły na gnieździe, na wysokiej topoli.
Przysiadły na topoli, stare gniazdo poznały
dzieciom na powitanie o wiośnie klekotały.
Rozmowa na temat wiersza: Skąd przyleciały
bociany?, Gdzie najpierw latały?, Kto je witał?, Gdzie usiadły i dlaczego?,
Kiedy przylatują do nas bociany?.
5. Ozdabiamy
sylwetę bociana kolorowymi papierkami albo kolorujemy kredkami (karta pracy) –
dzieci same potrafią rwać papierki i naklejać je równiutko jeden obok drugiego.
Zwracamy uwagę na estetyczny wygląd pracy.
6. Zabawy
ruchowo-taneczne przy muzyce – dostarczamy dzieciom ruchu, gdyż jest on
niezbędny do prawidłowego rozwoju fizycznego.
Powodzenia J
J.
Sierpień
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.