wtorek, 13 kwietnia 2021

14.04.2021 Grupa Motylki

Witajcie drogie Motylki

I Część dnia-    Ruch to zdrowie- poranna gimnastyka

     Codziennie z dzieciaczkami w przedszkolu z rana przed śniadankiem ćwiczymy. Niekiedy korzystamy z nowych technologii. Ćwiczymy razem ze specjalistami, którzy nagrywają filmy i udostępniają na Internecie. Moją propozycje ćwiczeń znajdziecie pod tym linkiem: WF dla dzieci w domu #2 - Ćwiczenia i gimnastyka dla dzieci Kaya Dojka i Mateusz Romankiewicz - YouTube (Już ćwiczyliśmy nieraz z tym Panem, dzieci zawsze po ćwiczeniach były spragnione, więc nie zapomnijcie przygotować przed ćwiczeniami wody oraz odpowiedniego stroju i butów)

II Część dnia-  Mogę zostać wynalazcą

Rozmowa na temat zabawnego opowiadania- 

  "Wynalazki" 

Renata Piątkowska

    Jak ja chciałbym zostać wynalazcą. Taki wynalazca nic nie robi, tylko siedzi sobie i myśli, a jak

coś wymyśli, to zrywa się na równe nogi i woła: „Już wiem!”. A jak powie, co wie, wszyscy go

chwalą, że taki mądry, i dziwią się, jak on na to wpadł. Martwi mnie tylko, że prawie wszystko

już wymyślono. No bo tak, są już okręty i samoloty, hulajnogi i magnesiki na lodówkę. Nawet

śmieciary, armaty i rodzynki w czekoladzie już są. Dawniej, gdy na świecie brakowało wielu fajnych

rzeczy, było dużo łatwiej. Wystarczyło, że taki wynalazca posiedział chwilę, pomyślał i już

mógł wołać: „Hura!”, bo wymyślił właśnie gumę do żucia albo chipsy cebulowe.

    A teraz co? Wszystko już jest. Chociaż, jak się tak dobrze zastanowić, to może nie wszystko?

Może jednak warto spróbować? Usiadłem więc wygodnie, zamknąłem oczy, złapałem się za

głowę i myślałem tak mocno, że aż cały poczerwieniałem.

    – Wiem! – zawołałem wreszcie uradowany. – Poduszki! Nie ma jeszcze usypiających poduszek!

Takich, które głaskałyby po głowie i opowiadały bajki. Wystarczyłoby położyć się

do łóżka, a poduszka już by mruczała do ucha, co tam było dawno temu, za siedmioma

górami, za siedmioma lasami. Mogłaby zaśpiewać też coś cichutko albo połaskotać piórkiem

po nosie.

    Tak, teraz pozostawało już tylko wymyślić, jak taką poduszkę zrobić. Jedyne, co przychodziło

mi do głowy, to żeby wsadzić do poszewki babcię. Ona chętnie opowiada bajki, a czasem

coś sobie podśpiewuje pod nosem. Nadaje się więc w sam raz. Właśnie chciałem poderwać

się i wrzasnąć: „Hura! Jestem wielkim wynalazcą!”, gdy w progu pojawiła się babcia. Z trudem

zamknęła drzwi, trzymając w objęciach torbę z zakupami.

    – Babciu, posłuchaj, mam świetny pomysł! – zawołałem i szybko opowiedziałem jej, na czym

polega mój wynalazek.

    – Nic z tego. Nie chcę siedzieć w poszewce i udawać poduszki. Jestem za duża i nie mam

piórek, za to kiedy ty już śpisz, mam pełne ręce roboty. Wymyśl lepiej coś, żebym nie musiała

w kółko sprzątać i gotować – rzuciła przez ramię, znikając w kuchni.

    Zacząłem więc myśleć. Najpierw na siedząco z zamkniętymi oczami, potem leżałem i patrzyłem

w sufit, wreszcie chodziłem tam i z powrotem po pokoju, mrugając tylko od czasu

do czasu. Z tego wszystkiego przegapiłem dobranockę, ale opłaciło się. Wieczorem miałem

gotowy plan i natychmiast przedstawiłem go babci:

    – Jak wiesz, jestem wielkim wynalazcą i właśnie wymyśliłem, co trzeba zrobić, żebyś nie

musiała w kółko sprzątać i gotować.

    – A to ciekawe – zainteresowała się babcia, a ja jej wszystko dokładnie wyjaśniłem:

    – Nie będziesz musiała zmywać naczyń, bo kupimy papierowe kubki i talerzyki. Gotować

też nie musisz, bo będziemy jeść chipsy i inne pyszności. Łóżek nie trzeba będzie ścielić, bo jak

się zamknie drzwi do sypialni, to nie widać, że są rozkopane. Myć możemy się raz na tydzień

i żeby nie brudzić ręczników, będziemy biegać po domu, aż wyschniemy.

    Na koniec dodałem, że jak się kupi wykładzinę w ciapki, to nie trzeba będzie odkurzać, bo

na takiej nie widać śmieci. Wiem, co mówię, bo mamy taką w przedszkolu.

    – No – podchwyciła babcia – a jak nam się znudzą chipsy, to poskubiemy sobie trawkę

w ogrodzie, tak jak krówki, i wtedy nie trzeba będzie kosić trawnika. – Wyraźnie sobie ze mnie

żartowała.

    – E tam – westchnąłem.

Po pierwsze, chipsy nigdy nie mogą się znudzić, a po drugie, dorośli w ogóle nie znają się na

wynalazkach.

Po wysłuchaniu opowiadania dzieci odpowiadają na pytania .:

Kogo możemy nazwać wynalazcą?

Co trzeba zrobić, by zostać tak nazwanym? 

Co wynalazł chłopiec? 

Czy jego pomysły można nazwać wynalazkami i dlaczego? 

Czym są wynalazki? 

Po co ludziom wynalazki?

Gdzie możemy zobaczyć wynalazki na co dzień?

• „Wystawa wynalazków” – Rodzic pobiera na telefon lub tablet aplikację „Wirtualna

wystawa wynalazków Leonarda da Vinci”. Z internetu należy pobrać komplet znaczników

do wydruku i skanowania – kartki rozcinamy tak, by każdy znacznik był na osobnej. Po uruchomieniu

aplikacja poprosi o zeskanowanie znacznika. Wtedy na ekranie ukaże się poruszający się

jeden z 12 wynalazków Leonarda da Vinci, a sam artysta będzie o nim opowiadał. Znacznik musi

być przez cały czas w zasięgu aparatu telefonu.

„Wynalazki wokół nas” – Zagadki

Fotografujesz,

Muzyki słuchasz,

Sieć przeszukujesz,

Nowych gier szukasz,

Wysyłasz teksty,

Kumpli zabawiasz

I czasem przez nią

Jeszcze… rozmawiasz. (komórka)

Tej myszy nikt się nie boi,

Gdy przy komputerze stoi.

Ta mysz przed nami nie zmyka.

Daje się głaskać i… klika! (mysz komputerowa)

Gdy się włączy zegar z dźwiękiem,

Ty go witasz smętnym jękiem.

Bo on zaczął koncert ten,

By ci nagle przerwać sen! (budzik)

W białej skrzyni wieczna zima,

Więc się w niej jedzenie trzyma.

Drzwi otworzyć do niej łatwo.

Uchyl je – rozbłyśnie światło! (lodówka)

Znasz pigułki kolorowe?

Mieszka w nich podobno zdrowie!

Dzieci ich nie jedzą same.

Spytaj tatę albo mamę!

Śmiesznie z tymi pigułkami:

Mają nazwy z literkami! (witaminy)

Dwa fotele i kanapa,

Lampa pod sufitem świeci.

A w fotelu siedzi tata

I do szkoły wiezie dzieci. (samochód)

Praca z książką-   Liczenie str. 52

Propozycja bajek do obejrzenia o wynalazkach (linki)

POMYSŁOWY DOBROMIR - odc. 10 "Uniwersalny pojazd" | cały odcinek | bajka dla dzieci po polsku - YouTube

BUDOWA DOMU - seria Pomysłowy Dobromir - YouTube

Sąsiedzi - akwarium (reaktywacja kanału) - YouTube

Życzę miłego oglądania.

Wych. Monika Antonowicz


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.