poniedziałek, 12 kwietnia 2021

13.04.2021 Grupa Motylki

 I Część dnia :Wynalazki-komputer

Propozycja zabawy:  "Nauka liter na klawiaturze"- KLASA 1: Literki - trzecia linia (pisupisu.pl)Jest to krótka gra polegająca na odszukaniu w klawiaturze komputera odpowiedniej litery. Kiedy literka się pojawi proszę, aby dziecko odczytało ją głośno.  

Pisanie 3 literowych słów- KLASA 1: 3-literowa mieszanka (pisupisu.pl)

Gra dla zdolniejszych dzieciaczków: Układanie słów z rozsypanki wyrazowej KLASA 1: Układamy słowa (pisupisu.pl)

Zadanie do wykonania: Przeczytaj nazwy urządzeń przedstawionych na ilustracjach i do każdej ilustracji dopasuj odpowiednią cyfrę


  1. TABLET
  2. KOMPUTER STACJONARNY
  3. NAWIGACJA GPS
  4. SMARTFON
  5. LAPTOP












Propozycja pracy technicznej:  laptop 

W waszych kartach pracy na str.35 jest trochę inna wersja laptopa z tektury ( proszę o podzielenie się zdjęciami swoich prac) może będziecie kreatywni i stworzycie jeszcze wspanialszy model laptopa.

Propozycja zabawy:
„Mój komputer” – masażyk. Dzieci siedzą w kole jedno za drugim rodzic recytuje wiersz, a dzieci wykonują następujące ruchy na plecach: 
Swój komputer mam,                  Naciskają obiema dłońmi jednocześnie na plecy. 
piszę na nim sam.                         Uderzają każdym palcem osobno, naśladując pisanie na komputerze. 
Piszę, piszę,                                  Robią to samo drugą ręką. 
wymazuję                                      Przeciągają dłonią od lewej do prawej i od prawej do lewej. 
i od nowa wystukuję.                    Uderzają wszystkimi palcami obu dłoni. 

Praca z książką: Karty pracy str. 35


II Część dnia: Utrwalenie nowo poznanej litery 
Pokoloruj obrazek z przedmiotami rozpoczynającymi się na literkę w
(Odnośni do dokumentu do druku (103) Pinterest )


Praca z książką: Czytanie i pisanie str. 52

Propozycja zabaw ruchowych na świeżym powietrzu
– „Dzieci i drzewa” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Każde dziecko wybiera sobie drzewo. Na hasło: Słońce dzieci biegają między drzewami, na hasło: Deszcz wracają do swoich drzew. Jeśli drzew nie ma, wykorzystujemy pachołki 
– „Berek z ogonem” – zabawa bieżna. Każde dziecko ma za paskiem spodni lub spódnicy szarfę (chustkę, apaszkę itp.). Dzieci wyliczają i w ten sposób wybierają berka. Na hasło N.: Berek! berek goni pozostałych i stara się zabrać szarfy jak największej liczbie dzieci. 
– „Robot” – zabawa skoczna. Dzieci z pomocą rodzica rysują kredą lub patykiem robota. Zaczynają od lewej nogi i w każdy element wpisują kolejne liczby 1–7. (Można rozbudować postać tak, by wpisać liczby 1–10). Następnie jedno dziecko mówi jakąś liczbę i wrzuca kamyk na pole, na którym jest ona napisana. Skacze do głowy i z powrotem tak, aby na każdym polu stanąć tylko 1 nogą. Gdy znajdzie się na polu z kamieniem, musi go podnieść.

Życzę miłej zabawy wych. Monika Antonowicz


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.