Witam dzieci z grupy Żabki
Temat dnia: Skąd się bierze prąd.
1. "Kto zgadnie"- zagadka słowna.
"Płynie do wsi i do miasta,
do kuchenki do żelazka.
Jeśli płynie to w przewodach,
lecz to wcale nie jest woda".
2. Pogadanka - "Skąd wziął się prąd"
Jak myślisz co to jest prąd? (Prąd to małe elektrony, które gnają jak szalone. Tylko w drutach pędzić lubią. W drewnie, w gumie wnet się gubią.) Jak powstaje? ( Prąd wytwarzany jest w elektrowni. Aby powstał konieczne jest przetworzenie jednego rodzaju energii np. ciepła pochodzącego ze spalania węgla na energie elektryczną).W jaki sposób prąd jest dostarczany do naszych domów? (Prąd z elektrowni płynie grubymi przewodami, do stacji energetycznej). Do czego potrzebna jest nam energia elektryczna?( Do zasilania różnych urządzeń).Jakie urządzenia do swojej pracy potrzebują energii elektrycznej?
3." Nie taki prąd straszny"- oglądanie filmu edukacyjnego.
https://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ
Po zakończeniu filmu rozmowa
4. Zabawa ruchowa -"Uwaga prąd"- dziecko porusza się w rytm piosenki " Piosenka o prądzie elektrycznym". Gdy rodzic podniesie do góry znak ostrzegawczy " Uwaga prąd" dziecko zastyga w bezruchu. Zabawę powtarzamy 4-5 krotnie.
https://www.youtube.com/watch?v=uAXQYWtq38A
5. Prezentacja litery w, W
6. "Tropimy głoskę w"- zabawy słuchowe. Dzieci wyszukują w otoczeniu przedmiotów/zwierząt/owoców/warzyw których nazwy zaczynają się na głoskę w.
7. Praca z KP3.32-33- prezentacja liter wielkiej i małej, określenie miejsca głoski w wyrazach, ćwiczenia przygotowujące do czytania, odszukiwanie takich samych wyrazów.
8.Praca z CziP51- zabawy graficzne. Dzieci układają z drucików kreatywnych kształt litery w, W. Następne wodzą palcem po przygotowanym kształcie, rysują litery w powietrzu i na tackach z mąką lub kaszą.
9. Zachęcam do spaceru- szukanie i wskazywanie elementów krajobrazu do których działania potrzebny jest prąd, liczenie słupów energetycznych.
Powodzenia☺
Śledź Agnieszka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.