czwartek, 15 kwietnia 2021

 Witam moje Misiaczki. Dzisiaj porozmawiamy sobie o owadach. 

Temat dnia Ile jest owadów?

Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od rozwiązania  zagadki. Posłuchajcie, kto to taki?.

Lata nad łąką piękny jak kwiat,

swoim kolorem zachwyca,

i zapomina w mig cały świat, 

że wcześniej była to gąsienica.

BRAWO kochani, tak, to jest właśnie MOTYL.

Musicie wiedzieć, że motyle to są owady.


Posłuchajcie nazw małych zwierząt- owadów. Rodzic nazywa owada, a dziecko dzieli tę nazwę na sylaby.





BIEDRONKA




ŻUK




WAŻKA




TRZMIEL



MUCHA 




KONIK POLNY 

PSZCZOŁA

Wiesz, że owady najczęściej można spotkać na łące. A teraz przyjrzyj się  ilustracji
 i odpowiedz na kilka pytań.



  • Dokąd dzieci wybrały się na spacer?
  • Wymień zwierzęta, które widziały dzieci na łące?
  • Jakie zwierzątka kopią kopce na łące?
  • Gdzie mieszkają myszy polne?
  • Co robią dziewczynki?

Przyjrzyj się obrazkom i znajdź 5 różnic między obrazkami

Nazwij owady i policz je. Pokaż tyle paluszków ile jest biedronek, pszczółek itd.
Pięciolatki zamiast pokazywania paluszków mogą napisać cyfrę odpowiadającą liczbie poszczególnych owadów znajdujących się na ilustracji.





 Pokoloruj według kodu. Rodzic nazywa z dzieckiem sylaby.  


Popraw biedronkę  po śladzie i pokoloruj .




Czterolatki, które nie mają możliwości wydrukowania kart pracy  umieszczonych na blogu, niech pokolorują wiosenny rysunek - karta pracy nr 22, ćwiczenia grafomotoryczne. 

Pięciolatki wykonają zadanie w kartach pracy cz. 3, nr. 80. Dziecko wspólnie z rodzicem   nazywa kwiaty  i zwierzęta, które można spotkać na łące. Pokoloruj rysunki zwierząt.

Na podsumowanie zajęć filmik edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=IALlS81r4P8
Zabawa muzyczno- ruchowa  DOMINIKA NA DYWANIE BRYKA.


Pozdrawiam
Ewa Wilczyńska


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.