Witam moje Misiaczki. Dzisiaj porozmawiamy sobie o owadach.
Temat dnia Ile jest owadów?
Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od rozwiązania zagadki. Posłuchajcie, kto to taki?.
Lata nad łąką piękny jak kwiat,
swoim kolorem zachwyca,
i zapomina w mig cały świat,
że wcześniej była to gąsienica.
BRAWO kochani, tak, to jest właśnie MOTYL.
Musicie wiedzieć, że motyle to są owady.
Posłuchajcie nazw małych zwierząt- owadów. Rodzic nazywa owada, a dziecko dzieli tę nazwę na sylaby.
BIEDRONKA
WAŻKA
TRZMIEL
Wiesz, że owady najczęściej można spotkać na łące. A teraz przyjrzyj się ilustracji
i odpowiedz na kilka pytań.
- Dokąd dzieci wybrały się na spacer?
- Wymień zwierzęta, które widziały dzieci na łące?
- Jakie zwierzątka kopią kopce na łące?
- Gdzie mieszkają myszy polne?
- Co robią dziewczynki?
Przyjrzyj się obrazkom i znajdź 5 różnic między obrazkami
Nazwij owady i policz je. Pokaż tyle paluszków ile jest biedronek, pszczółek itd.
Pięciolatki zamiast pokazywania paluszków mogą napisać cyfrę odpowiadającą liczbie poszczególnych owadów znajdujących się na ilustracji.
Pokoloruj według kodu. Rodzic nazywa z dzieckiem sylaby.
Popraw biedronkę po śladzie i pokoloruj .
Czterolatki, które nie mają możliwości wydrukowania kart pracy umieszczonych na blogu, niech pokolorują wiosenny rysunek - karta pracy nr 22, ćwiczenia grafomotoryczne.
Pięciolatki wykonają zadanie w kartach pracy cz. 3, nr. 80. Dziecko wspólnie z rodzicem nazywa kwiaty i zwierzęta, które można spotkać na łące. Pokoloruj rysunki zwierząt.
Zabawa muzyczno- ruchowa DOMINIKA NA DYWANIE BRYKA.
Pozdrawiam
Ewa Wilczyńska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.