Witam moje przedszkolaki. Dzisiaj porozmawiamy sobie o roślinach.
Temat dnia Piękne rośliny.
Czego potrzebują roślinki, aby rosnąć?
Rodzic czyta wiersz, a dziecko powtarza za nim fragment tekstu SIA, SIO, SIU, SIA, SIO, SI- jakie śliczne mamy dni. Jest to ćwiczenie ortofoniczne.
W parku kwitną na rabatkach kwiatki kolorowe.
Pod drzewami wzdłuż alejek, stoją kosze nowe.
Sia , sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni!
Dzięcioł puka w stare drzewo,
obserwując dzieci, jak do kosza wyrzucają po pikniku śmieci.
Sia , sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni.
Jeżyk z liści się wygrzebał, pyszczek swój zadziera.
Teraz patrzy, jak rodzina jedzie na rowerach.
Sia , sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni.
A w ogrodzie, obok parku, słowik cudnie śpiewa.
To z radości – wzdłuż alei ktoś posadził drzewa.
Sia , sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni.
Nawet słonko, choć wysoko, jakoś mocniej świeci.
Lubi patrzeć się, jak dbają o przyrodę dzieci!
Sia , sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni.
A teraz odpowiedzcie na kilka pytań
- Co kwitło w parku?
- Co stało pod drzewami?
- Kogo obserwował dzięcioł?
- Do czego wrzucały dzieci śmieci?
- Co zasadzono wzdłuż alei w parku?
A teraz posłuchajcie nazw kwiatów rosnących w ogrodzie .
Musicie wiedzieć, że są to kwiaty hodowane przez człowieka.
Spróbujcie podzielić ich nazwy na sylaby( pięciolatki niech spróbują wyodrębnić pierwszą głoskę w nagłosie).
NARCYZ
TULIPAN
Musicie wiedzieć, że są to kwiaty dzikie. Oznacza to, że nie zostały celowo wysiane lub posadzone przez człowieka.
MAKI
Co tu nie
pasuje?
Prosimy o nazwanie kwiatów i zwierząt w razie konieczności sami nazywamy ( pamiętajmy, że nazywamy kolejno od lewej do prawej strony paska). Pytamy dziecka – który obrazek nie pasuje? Dlaczego?
np. nie pasują stokrotki, bo nie rosną w ogrodzie, tylko na łące.
Dla utrwalenia poznanych cyferek prosimy dziecko, aby nazwało cyferki umieszczone na poszczególnych częściach kwiatu. Karta pracy dla pięciolatków. Dzieci kolorują obrazek według kodu.
Proszę, aby czterolatki wykonały kartę pracy nr 23 w ćwiczeniach grafomotorycznych.
- Popraw po śladzie rysunek tulipana i róży.
- Pokoloruj kwiaty .
- Dziecko ma pokolorować rysunki czterolistnych koniczynek.
- Proszę połączyć zdjęcie każdego kwiatka z jego cieniem.
https://www.youtube.com/watch?v=PZoBcNnjeBQ
Życzę miłej zabawy i do zobaczenia jutro.
Wych. Ewa Wilczyńska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.