wtorek, 13 kwietnia 2021

13.04.2021r. GRUPA MISIE NIEBIESKIE

 Witam moje przedszkolaki. Dzisiaj porozmawiamy sobie o roślinach.

Temat dnia   Piękne rośliny.


Czego potrzebują roślinki, aby rosnąć?  


Światła, czyli odpowiedniego nasłonecznienia.

Ziemia, z której rośliny pobierają sole mineralne.




Wody jako źródła życia


Roślinki potrzebują odpowiedniej temperatury. 
Wysokie temperatury(gorące dni) spowodują, że kwiatki uschną, a niskie temperatury(mroźne dni) spowodują, że roślinki zmarzną.






Zapoznanie dzieci z wierszem Barbary Szelągowskiej. 

Rodzic czyta wiersz, a dziecko powtarza za nim fragment tekstu SIA, SIO, SIU, SIA, SIO, SI- jakie śliczne mamy dni. Jest to ćwiczenie ortofoniczne. 


W parku kwitną na rabatkach kwiatki kolorowe.

 Pod drzewami wzdłuż alejek, stoją kosze nowe. 

Sia , sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni!

 Dzięcioł puka w stare drzewo, 

obserwując dzieci, jak do kosza wyrzucają po pikniku śmieci. 

Sia , sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni. 

Jeżyk z liści się wygrzebał, pyszczek swój zadziera. 

Teraz patrzy, jak rodzina jedzie na rowerach. 

Sia , sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni. 

A w ogrodzie, obok parku, słowik cudnie śpiewa. 

To z radości – wzdłuż alei ktoś posadził drzewa.

 Sia , sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni.

 Nawet słonko, choć wysoko, jakoś mocniej świeci.

 Lubi patrzeć się, jak dbają o przyrodę dzieci! 

Sia , sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni.

A teraz odpowiedzcie na kilka pytań

- Co kwitło w parku?

- Co stało pod drzewami?

- Kogo obserwował dzięcioł?

- Do czego wrzucały dzieci śmieci?

- Co zasadzono wzdłuż alei w parku?

A teraz posłuchajcie nazw kwiatów  rosnących w ogrodzie .

Musicie wiedzieć, że są to kwiaty hodowane przez człowieka.


Spróbujcie podzielić ich nazwy na sylaby( pięciolatki niech spróbują wyodrębnić pierwszą głoskę w nagłosie).



NARCYZ



TULIPAN



RÓŻA



A teraz  poznacie kilka nazw kwiatów rosnących na łące 

Musicie wiedzieć, że są to kwiaty dzikie. Oznacza to, że nie zostały celowo wysiane lub posadzone przez człowieka.


MAKI






STOKROTKI


CHABER


ZADANIE MATEMATYCZNE

Policzcie elementy. W ramce obok ilustracji na dole kartki narysuj, tyle kropek, ile jest elementów lub pokaż na palcach. Powiedz, których elementów na obrazku jest najwięcej, a których najmniej. Pięciolatki mogą wskazać, których elementów jest po tyle samo.


Co tu nie pasuje?

Prosimy o nazwanie kwiatów i zwierząt  w razie konieczności sami nazywamy ( pamiętajmy, że nazywamy kolejno od lewej do prawej strony paska). Pytamy dziecka – który obrazek nie pasuje? Dlaczego?

np. nie pasują stokrotki, bo nie rosną w ogrodzie, tylko na łące.








POKOLORUJ OBRAZEK WEDŁUG KODU

Dla utrwalenia poznanych cyferek prosimy dziecko, aby nazwało cyferki umieszczone na poszczególnych częściach kwiatu.   Karta pracy dla pięciolatków. Dzieci kolorują obrazek według kodu.





Proszę, aby czterolatki wykonały kartę pracy nr 23 w ćwiczeniach grafomotorycznych.

  • Popraw po  śladzie  rysunek  tulipana i róży.
  • Pokoloruj kwiaty .

Pięciolatki wykonują zadanie w kartach pracy część 3, nr 79.
  • Dziecko ma pokolorować rysunki czterolistnych koniczynek.
  • Proszę połączyć zdjęcie każdego kwiatka z jego cieniem.
Zabawy na świeżym powietrzu - spacer na pobliską łąkę.
Zabawa w berka z rodzeństwem, kto dotknie drzewa nie może być złapany. Mam nadzieję, że macie dużo drzew na podwórku.

Dla przypomnienia  nasza zabawa przedszkolna Pięta, kciuk.

https://www.youtube.com/watch?v=PZoBcNnjeBQ 

Życzę miłej zabawy i do zobaczenia jutro.

Wych. Ewa Wilczyńska






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.