poniedziałek, 12 kwietnia 2021

12.04.2021 GRUPA MISIE NIEBIESKIE

 Witajcie Misie

Dzisiaj poznacie różne środowiska życia zwierząt i dowiecie się dlaczego należy szanować drzewa.

Temat dnia  Dbamy o drzewka.

Zadnie 1  

Ćwiczenia klasyfikacyjne Gdzie kto mieszka?

Dziecko nazywa  zwierzęta przedstawione na obrazkach  i określa  środowisko w których żyją.






Zadanie 2 

- Nazwij miejsca, w których żyją zwierzęta  przedstawione na zdjęciach ( las, łąka, staw).

- Nazwijcie zwierzęta przedstawione na zdjęciach (Wiewiórka, kret, ryba). Zaklaszcz ich nazwy (dzielenie na sylaby)

- Pokażcie, gdzie żyje -wiewiórka, gdzie- kret, a gdzie- ryba


             




            



                  
   


Zadanie 3

Słuchanie opowiadania Haliny Koszutskiej Drzewko Maciusia.

Musicie wiedzieć, że drzewka  bardzo długo rosną. Łamanie gałązek młodego drzewka , niszczenie mu kory ostrym  narzędziem  powoduje, że drzewko usycha.  A teraz zapoznajcie się  z budową drzewa. Rodzic odczytuje wyrazy, a dziecko wskazuje poszczególne części drzewa







Posłuchaj  filmiku  Co dają nam lasy?. 


Wysłuchaj opowiadania: „Drzewko Maciusia”

W parku, na środku trawnika, rosła sobie płacząca brzózka. – Czy ona naprawdę płacze? – zapytał Maciuś mamę, gdy zobaczył brzózkę po raz pierwszy. – Nie, nie płacze. Dobrze jej w naszym parku, wesoło się zieleni. Nazwano ją tak dlatego, że ma długie, delikatne i jakby ze smutkiem opuszczone gałązki. Maciek bardzo tę brzózkę polubił. Kiedy przychodził do parku, już z daleka machał jej ręką. – Dzień dobry – wołał. – Jak się miewasz? A brzoza szumiała na powitanie. Aż tu pewnej wiosny wszystko się zmieniło. Ogrodnicy przez środek trawnika przeprowadzili ścieżkę. I oto drzewko znalazło się na samym brzegu trawnika.

Będzie mi teraz weselej – ucieszyła się brzózka – będę mogła z bliska przyglądać się zabawom dzieci, a w dni upalne dam im schronienie w moim cieniu”. I kiedy na ścieżkę po raz pierwszy wpadła gromadka dzieci, brzoza radośnie poruszyła listkami. Ale dzieci wcale nie zwróciły na to uwagi. Biegały wesoło, krzycząc i śmiejąc się. Jakiś chłopiec zatrzymał się na chwilę, ułamał gałązkę brzozy i wymachując nią, pobiegł dalej. Odtąd z dnia na dzień coraz więcej było na drzewku obłamanych gałązek. Na pniu pojawiły się nacięcia scyzorykiem. Kora w wielu miejscach była naddarta. Dzieci, przebiegając, potrącały nieraz drzewko, czasem któreś próbowało wdrapać się na nie. Tak się złożyło, że Maciek długo nie przychodził do parku. A kiedy wreszcie wybrał się tam z mamą, wcale swojej brzózki nie poznał. – Z daleka wydawała mi się znacznie ładniejsza – westchnął. – Tak, była ładniejsza, kiedy bezmyślne dzieci nie miały do niej dostępu – powiedziała mama. Z żalem oglądali połamane gałązki, odrapaną scyzorykiem korę. Maciek zaczął się zastanawiać, co zrobić, żeby dzieci nie niszczyły już tej brzozy. Szedł obok mamy bardzo zamyślony. Zapomniał zupełnie o tym, że chciał nazbierać kasztanów. Ale nic nie mógł wymyślić. Dopiero na drugi dzień, kiedy opowiedział o swym zmartwieniu kolegom, Jurkowi i Władkowi, we trzech znaleźli radę. – Będziemy teraz zawsze wracać ze szkoły przez park. Dużo dzieci tamtędy wraca. Będziemy pilnować brzozy tak długo, dopóki wszystkie nie przejdą – postanowili. I jeszcze – że na zakręcie ścieżki ułożą kamienie wzdłuż trawnika, żeby nikt nie wpadł na brzozę. A na jej pniu powieszą tabliczkę z napisem: „Nie niszczyć drzewka!” – Ten napis może nam zrobić mój brat .      On już jest przecież w trzeciej klasie i ma piątkę z pisania – rzekł Jurek.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania dotyczące treści opowiadania:

 - Co rosło w parku na środku trawnika?

- Dlaczego brzózka nazywała się płacząca?

 - Co wydarzyło się pewnej wiosny?

 - Jak zachowywały się dzieci w parku?

 - Dlaczego Maciek nie poznał brzózki?

 - Jakie rozwiązanie znalazł Maciek i jego koledzy?

- Jak myślicie, co by powiedziałoby drzewko, gdybyście łamali mu gałązki? Czy płakałoby z bólu? Czy prosiłoby , żebyście przestali?

 Zadanie 4

Policz ile drzew jest  w każdej ramce. Narysuj w okienku tyle kropek ile jest drzew lub pokaż na palcach. 


 

Zadane 5

Ułóż puzzle drzewo- wytnij a potem ułóż w całość.




Zadanie 6



Połącz drzewko z jego cieniem.





Proszę o wykonanie zadania w kartach pracy (4latki część 2 , nr 28).

Połączcie białe miejsca na obrazku z odpowiednim fragmentem umieszczonym poniżej. Zachęcamy dziecko do wypowiedzi zadając następujące pytania do ilustracji.

- Jak myślicie, czy tak powinno wyglądać  to miejsce?

-Dlaczego ludzie nie powinni wyrzucać śmieci do lasu?

Pięciolatki wykonują zadanie w  kartach pracy część 3, nr 77.

·        Przyjrzyj się obrazkom  i opowiedz co się na nich dzieje. Czy dzieci zachowują się właściwie i jak wygląda las po ich pobycie. Co należy zrobić, o czym należy pamiętać, aby nie szkodzić środowisku?

·        Kolorowanie rysunków dzieci.


Zachęcam do  zabaw na świeżym powietrzu np. bieganie slalomem między drzewkami, przeskakiwanie pomiędzy małymi kamyczkami. Spacer w pobliżu domu – poszukiwanie koszy    na śmieci i pojemników do segregowania odpadów.

 Zabawa  muzyczno – ruchowa dla dzieci i rodziców. Miłej zabawy.

                                                                                                             https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY

                                                                                                  Pozdrawiam

                                                                                                  Ewa Wilczyńska


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.