Witam, moje kochane dzieci.
Temat: Kogo spotkamy Wiosną na wsi?
Dziś zaczniemy nasz temat od wiersza
Słuchanie wiersza H.
Bechlerowej Na podwórku.
Na podwórku u Władka
jest wesoła gromadka:
długouchy pies Raczek
i króliczek, co skacze,
kurka pstra
i kotki dwa,
i na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie:
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął,
spruł pończochę babciną,
drugi kot
wlazł na płot
i pobrudził łapkami pierzynę.
A od rana już kłopot:
trzeba mleka dać kotom,
barszcz zjada pies Raczek,
trawę królik, co skacze,
kurka pstra
owies ma,
a otręby w korytku – prosiaczek.
• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
- Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
- Jak się nazywał pies Władka?
- Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?
- Co zrobiły zwierzęta?
- Co jadły zwierzęta?
Proszę, aby dzieci w miarę możliwości wyszły na świeże powietrze , na spacer i obserwowały jakie zwierzęta mieszkają na podwórkach sąsiadów, dziadków.
Rozwiązywanie zagadek.
Kolorowe
ma piórka,
woła: kukuryku
i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)
Wieczorem
odpoczywa w stajni,
bo od wielu dni
ciężko pracuje
na swojej wsi. (koń)
Mieszka
w chlewiku
i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)
Znosi
jajka
i, choć nie szczerozłote,
to właśnie do niej idziesz,
gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)
To
od niej mamy mleko,
i choć do pięknej jej daleko,
to nie tylko liczne łaty to sprawiają,
że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)
Zadania |
Ćwiczenia grafomotoryczne „ kura i pisklęta”
Dzieci:
- łączą kropki,
- kolorują powstały rysunek,
- jeśli chcą, dorysowują elementy w otoczeniu
powstałego obrazka.
Proszę, aby dzieci wskazały i połączyły ilustracje mamy oraz jej dziecka.
Zabawa dydaktyczna Co tu nie pasuje?
Proszę
aby dzieci, wskazały i wytłumaczyły co na obrazku nie pasuje i dlaczego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.