- Przygotowanie… s. 62, 92
Mierzenie długości przedmiotów stopa za stopą.
Ćwiczenia słuchowe.
1. Kończenie rymowanek.
• Ma zmarznięty z zimna nosek ten malutki... (Eskimosek)
• Nie jadł śliwek ni malinek ten mały, czarny... (Murzynek)
• Czy widzicie tego skośnookiego chłopczyka? Ma żółtą cerę. To syn pana... (Chińczyka)
• Ta dziewczynka to Olka, ona tak jak i wy – ... (Polka)
. Dzielenie nazw obrazków na głoski.
Każde dziecko dostaje obrazek (np.: ryby, domu, wagi, drogi, roweru, lampy, sanek...). Dzieli jego nazwę na głoski. W razie problemów z głoskowaniem dzieci dzielą nazwy na sylaby
Zapoznanie z figurą przestrzenną – kulą.
1. Słuchanie wiersza M. Terlikowskiej Kolorowe koła.
Spójrzcie uważnie dokoła, wszędzie są kule i koła.
Kół co niemiara, kul co niemiara.
Jest koło! Tarcza zegara.
Wesoło koła turkocą pod starodawną karocą
Na drogach świecą się jasno,
błysną i gasną, błysną i gasną.
A tutaj koło przy kole: wagon, semafor – to kolej.
A kiedy kół jest tak dużo, po prostu pachnie podróżą.
Kulę każdy nadmucha – od babci do malucha.
Zrobimy z mydła pianę i będą bańki mydlane.
Ojej, przepraszam, omyłka.
To już nie bańka – to piłka.
Tu mamy kulę armatnią, niemodną wprawdzie ostatnio.
Sypią się kule, kuleczki, wiśnie, a może porzeczki.
Nitka, na nitce kulki
Czyje korale? – Urszulki.
Balon to kula z gondolą.
Lećmy! Państwo pozwolą.
W balonie było przyjemnie, lecz pora wracać na Ziemię.
Noc właśnie Ziemię otula.
A Ziemia – to co? Też kula. (...)
Określanie różnic między kołem a kulą
- koło jest płaskie:
- kula nie jest płaska jak koło
- 6 - latki - Kule i koła
- karty pracy,cz. 4, s. 62, 63, 64, 65.
Zapoznanie z figurą przestrzenną – kulą.
Słuchanie wiersza M. Terlikowskiej Kolorowe koła.
Spójrzcie uważnie dokoła,
wszędzie są kule i koła.
Kół co niemiara,
kul co niemiara.
Jest koło!
Tarcza zegara.
Wesoło koła turkocą pod starodawną karocą.
Na drogach świecą się jasno,
błysną i gasną, błysną i gasną.
A tutaj koło przy kole:
wagon, semafor – to kolej.
A kiedy kół jest tak dużo,
po prostu pachnie podróżą.
Kulę każdy nadmucha – od babci do malucha.
Zrobimy z mydła pianę i będą bańki mydlane
Ojej, przepraszam, omyłka.
To już nie bańka – to piłka.
Tu mamy kulę armatnią,
niemodną wprawdzie ostatnio.
Sypią się kule, kuleczki,
wiśnie, a może porzeczki.
Nitka, na nitce kulki.
Czyje korale? – Urszulki.
Balon to kula z gondolą.
Lećmy! Państwo pozwolą.
W balonie było przyjemnie,
lecz pora wracać na Ziemię.
Noc właśnie Ziemię otula.
A Ziemia – to co? Też kula. (...)
Rozmowa na temat wiersza.
− Jakie przedmioty w kształcie koła zostały wymienione w wierszu? (Dzieci nazywają je i wskazują na ilustracjach).
− Jakie przedmioty w kształcie kuli zostały wymienione w wierszu? (Dzieci, tak samo jak przy kole, nazywają je i wskazują na ilustracjach).
koło - film:
Miłego dnia! M.Matacz
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.