wtorek, 2 czerwca 2020

Grupa Kotki - środa 03.06.2020.



- 5 -latki -  Nie lubimy być sami
-  karty pracy, cz. 4, s. 59, 60, 61.

ćwiczenia dla dzieci z rodzicami:


Wypowiedzi dzieci na temat ich największych marzeń, inspirowane fragmentem tekstu Z. Beszczyńskiej Drzewko Marzeń. Określanie, co chciałyby, aby wisiało na kolejnych gałązkach Drzewka Marzeń.
Pewnego razu okazało się, że na podwórku wyrosło nowe drzewko. Nazwaliśmy je Drzewkiem Marzeń. Każdy mógł znaleźć na nim wszystko, o czym marzył. Drzewko miało wiele gałązek.
Na każdej rosło mnóstwo rozmaitych rzeczy…
– na pierwszej było pełno ciastek z kremem dla łakomczuchów
– na drugiej były lalki i wstążki dla małych dziewczynek
– na trzeciej wisiały różne książki z obrazkami
– na czwartej….
– Co mogło wisieć na kolejnych gałązkach?
piosenka "Podajmy sobie ręce":


- 6 - latki - Mój przyjaciel
-  książka, s. 86, 88.

ćwiczenia dla dzieci i rodziców: 


Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Mój przyjaciel.
1. Wypowiedzi dzieci na temat: Kogo nazywamy przyjacielem?
2. Słuchanie wiersza.

Radość wielka mnie rozpiera,
gdy mam obok przyjaciela.
On uważnie mnie wysłucha.
Wiem, że mogę mu zaufać.

Jak nikt inny mnie rozśmieszy,
w chwilach smutku mnie pocieszy.
To on zawsze mi doradza
i tajemnic mych nie zdradza

Bez wahania mi pomoże wtedy,
gdy się czuję gorzej.
I niczego się nie boję,
kiedy obok niego stoję

Lubię lekcje z nim odrabiać
i świat cały z nim poznawać.
Chętnie wszystkim się z nim dzielę,
bo jest moim przyjacielem

3. Rozmowa na temat wiersza.
− Co robi dla nas przyjaciel?
− Co to znaczy, że możemy mu zaufać?
− Jak czujemy się przy przyjacielu?
4. Podawanie cech przyjaciela.
 Np. dba o nas, jest pomocny, mamy do niego zaufanie, jest opiekuńczy, rozbawia nas, daje radość

piosenka "Podajmy sobie ręce": 



Pozdrawiam, M.Matacz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.