- 5 - latki - Plan mojego podwórka
- , karty pracy, cz. 4, s. 62, 63, 64, książka, s. 92.
1.ćwiczenia dla dzieci:
- , karty pracy, cz. 4, s. 62, 63, 64, książka, s. 92.
1.ćwiczenia dla dzieci:
2. Ćwiczenia logorytmiczne. Dzieci wykonują ruchy, o których jest mowa w rymowance, powtarzając jej tekst.
Krok do przodu,
w lewo, w prawo.
Krok do tyłu,
rusz się żwawo
Znowu w lewo,
aż dwa kroki,
w stronę prawą trzy podskoki
Krok do przodu,
w lewo, w prawo.
Krok do tyłu,
rusz się żwawo
Znowu w lewo,
aż dwa kroki,
w stronę prawą trzy podskoki
"Podwórko" J. Koczanowska
1. Wypowiedzi dzieci na temat ich podwórka.
– Co się na nim znajduje?
– W co się można na nim bawić?
• Opowiadanie o podwórku z wiersza
. • Omawianie ilustracji. (Co robią dzieci?).
• Oglądanie planu placu przedszkolnego wykonanego przez nauczyciela.
• Rysowanie na kartkach planu swojego podwórka.
Zaznaczanie w sposób umowny, np. figurami geometrycznymi, urządzeń znajdujących się na podwórku (np. huśtawka – kwadrat, zjeżdżalnia –trójkąt , piaskownica – koło).
Wyraźne wymawianie trudnych wyliczanek
Ekite pekite cukite me.
Abel fabel domine ra.
Echo pecho kostka gra
Di dume di flo, flo ysa kisa bombała.
Cyna mina obcasina di flo kapitel!
Ancki ewancki gorzki pląs.
Ede lipski ele mąs.
Yki byki gramatyki klekaty nos!
- 6 - latki - Nie wolno!
– Czego nie wolno robić? Dlaczego? Należy wyjaśnić, że niektórzy dorośli krzywdzą dzieci. Dlatego nie wolno rozmawiać z nieznajomymi, brać od nich zabawek, słodyczy i absolutnie nie wolno odchodzić z nimi. Gdy ktoś zaczepia dziecko, należy powiedzieć o tym rodzicom lub pani
Na naszym podwórku
Wspaniała zabawa. Jest ławka, huśtawka I zielona trawa. Jest piasek, łopatka I wiele foremek, Są piłki, skakanki, czerwony rowerek. Tutaj się bawimy, zapraszamy gości, bo wspólna zabawa to mnóstwo radośc |
– Co się na nim znajduje?
– W co się można na nim bawić?
• Opowiadanie o podwórku z wiersza
. • Omawianie ilustracji. (Co robią dzieci?).
• Oglądanie planu placu przedszkolnego wykonanego przez nauczyciela.
• Rysowanie na kartkach planu swojego podwórka.
Zaznaczanie w sposób umowny, np. figurami geometrycznymi, urządzeń znajdujących się na podwórku (np. huśtawka – kwadrat, zjeżdżalnia –trójkąt , piaskownica – koło).
Wyraźne wymawianie trudnych wyliczanek
Ekite pekite cukite me.
Abel fabel domine ra.
Echo pecho kostka gra
Di dume di flo, flo ysa kisa bombała.
Cyna mina obcasina di flo kapitel!
Ancki ewancki gorzki pląs.
Ede lipski ele mąs.
Yki byki gramatyki klekaty nos!
- 6 - latki - Nie wolno!
książka, s. 89, karty pracy, cz. 4, s. 68, 69.
Wyprawka plastyczna – scenki, zdania
. Dobieranie zdań do obrazków – scenek (Wyprawka plastyczna).
To jest komputer Dominika.
Kuba rysuje samolot.
Julia napisała na kartce wyraz wakacje
Ćwiczenia poranne:
Zabawa słowna Łańcuszek skojarzeń.
Nauczyciel wypowiada słowa kojarzące się z podwórkiem, a dzieci dopowiadają kolejne, tworząc cały ciąg na zasadzie skojarzeń.
Np. * podwórko – piaskownica – foremka – babka… * boisko – piłka – bramka – gra… * rower – ścieżka rowerowa – kask..
Oglądanie obrazków historyjki.
• Opowiadanie historyjki.
• Wyjaśnienie tytułu historyjki – Nie wolno!
• Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej" Nie wolno! "
Nawet małe dziecko dobrze o tym wie
kto to jest znajomy, a kto obcym jest..
Ze znajomym można bawić się, rozmawiać
ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!
kto to jest znajomy, a kto obcym jest..
Ze znajomym można bawić się, rozmawiać
ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!
Nie wolno zaufać nawet gdy ktoś mówi,
że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.
Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków
lub iść z nieznajomym na spacer do parku.
że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.
Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków
lub iść z nieznajomym na spacer do parku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.