piątek, 5 czerwca 2020

Grupa Żabki - piątek 05.06.2020.

Temat dnia na piątek 05.06.2020: Kule i koła.

Cele na dzisiaj:
· Zapoznanie z figurą przestrzenną - kulą,
· Rozwijanie sprawności fizycznej.


kula

* Zapoznanie z figurą przestrzenną – kulą.

*Słuchanie wiersza M. Terlikowskiej Kolorowe koła
Spójrzcie uważnie dokoła,
wszędzie są kule i koła.
Kół co niemiara, kul co niemiara.
Jest koło! Tarcza zegara.
Wesoło koła turkocą
pod starodawną karocą.
Na drogach świecą się jasno,
błysną i gasną, błysną i gasną.
A tutaj koło przy kole:
wagon, semafor – to kolej.
A kiedy kół jest tak dużo,
po prostu pachnie podróżą.
Kulę każdy nadmucha –
od babci do malucha.
Zrobimy z mydła pianę
i będą bańki mydlane.
Ojej, przepraszam, omyłka.
To już nie bańka – to piłka.
Tu mamy kulę armatnią,
niemodną wprawdzie ostatnio.
Sypią się kule, kuleczki,
wiśnie, a może porzeczki.
Nitka, na nitce kulki.
Czyje korale? – Urszulki.
Balon
to kula z gondolą.
Lećmy!
Państwo pozwolą.
W balonie było przyjemnie,
lecz pora wracać na Ziemię.
Noc właśnie Ziemię otula.
A Ziemia – to co?
Też kula. (...)

* Wyjaśnienie znaczenia słów: gondola, semafor, staroświecka.

* Rozmowa na temat wiersza.
 Jakie przedmioty w kształcie koła zostały wymienione w wierszu?
 Jakie przedmioty w kształcie kuli zostały wymienione w wierszu?

*  Segregowanie przygotowanych przez rodzica przedmiotów na te w kształcie koła (plastikowy talerz, koło od samochodzika, kolorowy krążek, taca...) i te w kształcie kuli (różnej wielkości piłki, pomarańcza, koraliki...).

* Określanie różnic między kołem a kulą.
 Rodzic daje dziecku kartonowe koło i piłeczkę. Dzieci biorą między dłonie kartonowe koło. Powinny dojść do wniosku, że koło jest płaskie, prawie go nie czują między dłońmi. Potem biorą piłeczkę. Tu odczucia są inne: piłeczka zajmuje już trochę miejsca (przestrzeni), nie jest płaska jak koło.
 Potem dzieci rzucają kartonowe koło na podłogę. Ono upada i leży. Potem rzucają piłkę w kształcie kuli. Ona jak większość kul odbija się i turla.
 Następnie rodzic rozcina koło. Ma dwie płaskie połówki koła. Kroi pomarańczę na plasterki, otrzymuje kawałki w kształcie koła. (Rodzic wyjaśnia, że środek każdej kuli ma kształt koła).



*  Karta pracy, cz. 4, s. 62, 63, 64, 65.
 - Czytanie. Odpowiadanie na pytanie. Rysowanie trzech przedmiotów w kształcie koła i trzech przedmiotów w kształcie kuli.
- Oglądanie globusa. Wskazywanie oceanów, mórz, terenów pokrytych roślinnością (lasów), terenów górzystych, sugerując się kolorystyką. Wskazywanie przez rodzica kontynentów, nazywanie ich. Przypomnienie przez dzieci nazwy kontynentu, na którym leży Polska. Oglądanie obrazka. Czytanie tekstu z rodzicem lub samodzielnie. Indywidualne odszukiwanie wymienionych kontynentów. Rysowanie po śladzie szlaczka.
- Kończenie rysowania według wzoru.
- Rysowanie po śladach rysunków postaci.

* Ćwiczenia gimnastyczne z piłką:


Pozdrawiam, miłego weekendu, Anna Duda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.