wtorek, 23 czerwca 2020

Grupa Żabki- środa 24.06.2020

Grupa Żabki:
Temat dnia na środę 24.06.2020: Co zabierzemy na wakacje.

Cele na dzisiaj:

  • Rozwijanie umiejętności czytania,

  • Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji,


Ćwiczenia w książce, s. 92.
Określanie, co nie pasuje na obrazku

Karta pracy, cz. 4, s. 84, 85.
Liczenie na palcach. Łączenie zapisów działań matematycznych z odpowiednimi wynikami według wzoru.
Liczenie na palcach. Wpisywanie liczb będących wynikami dodawania i odejmowania.
Łączenie liczb w pary tak, aby wynik ich dodawania wynosił 10.
Liczenie patyczków w każdym wzorze. Układanie z patyczków wybranego wzoru. Następnie układanie wzoru z 10 patyczków według własnego pomysłu i narysowanie tego wzoru w ramce.
Zabawy patyczkami - ćwiczenia w liczeniu.
Dzieci dostają po 10 patyczków w trzech kolorach, cyfry i znaki.

  • Układają przed sobą patyczki według kolorów, a pod nimi działanie, które to ilustruje. Np. dziecko dostało 6 patyczków niebieskich, 3 patyczki zielone i 1 żółty patyczek. Układa dzia­łanie: 6 + 3 + 1 = 10.

  • Potem dzieci odkładają wymienioną liczbę patyczków i układają działania.
Np. Mama miała 8 jabłek. 4 jabłka dała babci. Ile jabłek zostało mamie?
Dzieci układają przed sobą 8 patyczków, 4 odsuwają i układają działanie: 8 - 4 = 4. Następnie udzielają odpowiedzi: Mamie zostały 4 jabłka.

* Karty pracy, cz. 4, s. 86, 87.
Czytanie tekstu. Określanie, co można robić na wakacjach. Rysowanie miejsca, w którym dziecko spędzi wakacje.
Oglądanie ikonek. Określanie, jakie wakacyjne rady one przedstawiają.
Rysowanie po śladzie rysunku bez odrywania kredki od kartki.


Wakacje - ćwiczenia w czytaniu.
- Zabawa z rymowanką.

Wakacje, wakacje
to wspaniały czas -
czeka na nas morze,
góry, rzeka, las.

Dzieci mówią rymowankę za rodzicem, dzieląc słowa na sylaby i rytmicznie klaszcząc.

Poznawanie właściwości piasku.
Dzieci z zamkniętymi oczami dotykają piasku. Określają, jaki jest: sypki, miękki, drobny…
Badają jego rozpuszczalność w wodzie (nie rozpuszcza się), plastyczność (trudno się lepi, gdy jest mokry, suchy - wcale się nie lepi).

* Poznawanie właściwości gliny.
Dzieci dotykają gliny. Określają, jaka jest (gładka, mokra, plastyczna, lepi się).

* Określanie zastosowania piasku i gliny.
Z piasku w wysokich temperaturach i z odpowiednimi dodatkami otrzymujemy szkło. Wyko­rzystujemy go też do filtrowania wody.
Glina jest wykorzystywana do wyrobu naczyń, ozdób.

* Karta pracy, cz. 4, s. 88.
Czytanie wyrazów. Nazywanie przedmiotów przedstawionych na zdjęciach. Łączenie z wy­razem piasek zdjęć przedmiotów, do wykonania których użyto piasku. Łączenie z wyrazem glina zdjęć przedmiotów, do wykonania których użyto gliny.
Rysowanie po śladach rysunków. Kończenie rysowania dzbanków według wzoru.

Pozdrawiam, Anna Duda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.