Grupa Żabki:
Temat dnia na środę 24.06.2020: Co zabierzemy na wakacje.
Cele na dzisiaj:
Rozwijanie umiejętności czytania,
Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji,
* Ćwiczenia w książce, s. 92.
Określanie, co nie pasuje na obrazku
* Karta pracy, cz. 4, s. 84, 85.
- Liczenie na palcach. Łączenie zapisów działań matematycznych z odpowiednimi wynikami według wzoru.
- Liczenie na palcach. Wpisywanie liczb będących wynikami dodawania i odejmowania.
- Łączenie liczb w pary tak, aby wynik ich dodawania wynosił 10.
- Liczenie patyczków w każdym wzorze. Układanie z patyczków wybranego wzoru. Następnie układanie wzoru z 10 patyczków według własnego pomysłu i narysowanie tego wzoru w ramce.
* Zabawy patyczkami - ćwiczenia w liczeniu.
Dzieci dostają po 10 patyczków w trzech kolorach, cyfry i znaki.
Układają przed sobą patyczki według kolorów, a pod nimi działanie, które to ilustruje. Np. dziecko dostało 6 patyczków niebieskich, 3 patyczki zielone i 1 żółty patyczek. Układa działanie: 6 + 3 + 1 = 10.
Potem dzieci odkładają wymienioną liczbę patyczków i układają działania.
Np. : Mama miała 8 jabłek. 4 jabłka dała babci. Ile jabłek zostało mamie?
Dzieci układają przed sobą 8 patyczków, 4 odsuwają i układają działanie: 8 - 4 = 4. Następnie udzielają odpowiedzi: Mamie zostały 4 jabłka.
* Karty pracy, cz. 4, s. 86, 87.
- Czytanie tekstu. Określanie, co można robić na wakacjach. Rysowanie miejsca, w którym dziecko spędzi wakacje.
- Oglądanie ikonek. Określanie, jakie wakacyjne rady one przedstawiają.
Rysowanie po śladzie rysunku bez odrywania kredki od kartki.
* Wakacje - ćwiczenia w czytaniu.
- Zabawa z rymowanką.
Wakacje, wakacje
to wspaniały czas -
czeka na nas morze,
góry, rzeka, las.
Dzieci mówią rymowankę za rodzicem, dzieląc słowa na sylaby i rytmicznie klaszcząc.
* Poznawanie właściwości piasku.
Dzieci z zamkniętymi oczami dotykają piasku. Określają, jaki jest: sypki, miękki, drobny…
Badają jego rozpuszczalność w wodzie (nie rozpuszcza się), plastyczność (trudno się lepi, gdy jest mokry, suchy - wcale się nie lepi).
* Poznawanie właściwości gliny.
Dzieci dotykają gliny. Określają, jaka jest (gładka, mokra, plastyczna, lepi się).
* Określanie zastosowania piasku i gliny.
Z piasku w wysokich temperaturach i z odpowiednimi dodatkami otrzymujemy szkło. Wykorzystujemy go też do filtrowania wody.
Glina jest wykorzystywana do wyrobu naczyń, ozdób.
* Karta pracy, cz. 4, s. 88.
Czytanie wyrazów. Nazywanie przedmiotów przedstawionych na zdjęciach. Łączenie z wyrazem piasek zdjęć przedmiotów, do wykonania których użyto piasku. Łączenie z wyrazem glina zdjęć przedmiotów, do wykonania których użyto gliny.
Rysowanie po śladach rysunków. Kończenie rysowania dzbanków według wzoru.
Pozdrawiam, Anna Duda.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.