- 5 - latki - Dziwna chatka
- karty pracy, cz. 4, s. 16, 17, Nauka… s. 94.
Rozwiązywanie zagadek.
Chociaż kłopoty z wilkiem miała, wyszła z opresji zdrowa i cała. (Czerwony Kapturek)
Jak się nazywa taki budynek, w którym zobaczysz scenę, kurtynę? (teatr)
Jaka to dziewczynka pracowita była, a na wielkim balu bucik zostawiła? (Kopciuszek)
Choć nie są żywe, widzowie im brawa biją, występują w teatrze, chętnie na nie popatrzę. (kukiełki)
Wykonanie ilustracji do wiersza Doroty Gellner Śmieszny zamek.
1. Wypowiedzi dzieci na temat Jak wygląda zamek? Dzieci podają propozycje wyglądu zamku.
Określają, kto w takim zamku mieszkał.
2. Czytanie całościowe wyrazu zamek.
3. Słuchanie wiersza.
W ciemnym kącie,
pełnym kurzu,
śmieszny zamek jest na wzgórzu.
Wszyscy, którzy w nim mieszkali,
dawno gdzieś pouciekali.
Więc na starej wisi bramie
ogłoszenie w złotej ramie
ZATRUDNIMY:
1. Tłum rycerzy
2. Smoka, który zęby szczerzy
3. Pazia
4. Króla
5. I królową!
I zaczniemy bajkę nową!
I. Stała w lesie dziwna chatka,
niezwykle bajkowa,
bo nie była murowana,
tylko piernikowa.
Ref.: Daszek z marcepanu, a ściany z cukierków, komin z czekolady, a okna z wafelków. (bis)
II. Kto w tym domku może mieszkać?
Chyba Baba-Jaga!
Może się poczęstujemy, ale czy wypada?
Ref.: Daszek z marcepanu...
III. Nagle drzwi się otworzyły,
wyszła starsza pani,
zamiast ciastek dała dzieciom
jagurt z malinami!
Ref.: Daszek z marcepanu... (bis)
Rozmowa na temat piosenki.
− Jak wyglądała chatka?
− Kto według baśni mieszkał w takiej chatce?
− Kto mieszkał w tej chatce w piosence?
Zabawa połączona z maszerowaniem.
Dzieci maszerują po sali i wykonują polecenia, pokazują odpowiednią nogę według słów rymowanki.
Hej, idziemy naprzód żwawo
nóżką lewą, nóżką prawą.
Hej, maszerujemy drogą
prawą nogą, lewą nogą.
I klaszczemy wciąż rękami
nad głowami, nad głowami.
Potem z lewej, z prawej strony,
no i podskok. Już zrobiony?
- 6 - latki - Zabawy z płynami
: słoiki o różnym kształcie, wspólna miarka, obrazki (Wyprawka plastyczna),
karta pracy, cz. 4, s. 22
Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem objętości płynów
- przygotowuje kilka butelek, np. o pojemności 1 litra, z różną zawartością wody zabarwionej farbą. Butelki są z plastiku, dokładnie zakręcone.
1. Określanie, ile wody jest w butelce
. Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody
• Dzieci określają, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której – najmniej. • Ustawiają butelki według ilości zawartej w nich wody – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą. • Dmuchanie w kolejne odkręcone butelki. Porównanie dźwięków wydawanych przez butelki.
Zapoznanie z jednostką objętości płynów: butelka 1l., 2l.
Pozdrawiam. M.Matacz
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.