- 5-latki - "Śmigus - dyngus"
- karty pracy, cz. 3, s. 67, 68, 69.
Zapoznanie ze zwyczajami wielkanocnymi na podstawie wiersza J. Koczanowskiej Wielkanoc.
1. Słuchanie wiersza.
W wielkanocnym koszyczku,
przystrojonym pięknie,
kłóciły się pisanki
o najlepsze miejsce.
Każda chciała spoczywać
tuż obok rzeżuchy
zielonej i puszystej
jak miękkie poduchy.
Wtem do akcji wkroczył
cukrowy baranek,
zjadł zieloną rzeżuchę,
przerwał spór pisanek.
1. Słuchanie piosenki (sł. i muz. K. Bożek-Gowik)
Ciasto pachnie na świątecznym obrusie, obrusie,
wokół stołu się krzątają mamusie, mamusie.
Wszyscy poważni są tego ranka.
Niech nas rozśmieszy wesoła pisanka
.
Ref.: Święta, święta, biją dzwony,
każdy dzwon jest roztańczony.
Tańczy, tańczy każdy dzwon,
bim-bam-bom, bim-bam-bom.
II. Szynka mruga z okrągłego półmiska, półmiska,
tatuś chętnie by z radości zagwizdał, zagwizdał.
Wszyscy poważni są tego ranka.
Niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.
Ref.: Święta, święta...
świątecznych.
- 6 - latki - " Wielkanocna przygoda"
karty pracy, cz. 3, s. 80, 81.
Słuchanie fragmentu wiersza A. Nosalskiego "O dwunastu braciach"
Kwiecień nie czeka.
bardzo się spieszy,
aby na drzewach
listki rozwiesić,
pierwsze warzywa
zasiać w ogrodzie,
po czym z uśmiechem
od nas odchodzi
Kwiecień – plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata
Układanie schematów i modeli słów związanych z kwietniem, wiosną.
Np. motyl, trawa, słonko, krokusy, sasanki, żaba…
Zabawa przy piosence "Kaczuszka"
Życzę Wam i Waszym rodzinom, aby pokój i radość zagościły
w Waszych sercach - wych. M. Matacz
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.