wtorek, 14 kwietnia 2020

Grupa Kotki - wtorek 14.04.2020.

Witam. Propozycja pracy dla "Kotków" na dzień 14.04.2020r.

      - 5 - latki - "  Kwoka i jej dzieci"  - 
Cele ogólne: − rozwijanie mowy i myślenia; ukazywanie znaczenia hodowli zwierząt dla człowieka; zapoznanie z literą f: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
   -  karty pracy, cz. 3, s. 70, 71, książka, s. 68, 69, 70, 71, 73, Nauka… s. 27‒28, 55.


. Mieszanie kolorów.
 - żółtej i niebieskiej (zielony)
• niebieskiej i czerwonej (fioletowy)
• czerwonej i żółtej (pomarańczowy).


Analiza i synteza słuchowa słowa farby.
• Dzielenie słowa farby na sylaby, na głoski. − Co słyszycie na początku słowa farby?
• Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską f (fajka, flaga, foka...), mających ją w środku (agrafka, delfin, perfumy...) oraz na końcu (elf, kilof, traf...). − Z ilu głosek składa się słowo farby?
-  Budowanie schematu słowa farby.
-  Podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską f (Franek, Filip, Felicja, Florentyna...).
-  Analiza i synteza słuchowa imienia Franek.
Dzielenie imienia na sylaby, na głoski; budowanie jego schematu.

-  Pokaz litery f: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
-  Umieszczenie poznanych liter: f, F, a, r, n, b, e, y, k, pod schematami słów farby, Franek.
• Odczytanie wyrazów farby, Franek.
. Ćwiczenia w zeszycie Nauka czytania, pisania, liczenia, s. 27, 28.
• Dzielenie słowa foka na głoski – podział prostokąta pod rysunkiem na tyle części, z ilu głosek składa się nazwa.
• Kolorowanie liter f, F na wybrane kolory.
• Czytanie połączeń litery f z poznanymi literami.
• Czytanie krótkiego tekstu. • Czytanie wyrazów powstałych z połączenia sylab.
• Pisanie liter f, F po śladach.
• Łączenie odpowiednich liter z lukami w wyrazach.
• Czytanie tekstu, kolorowanie flagi i godła Polski.
-  Ćwiczenia w zeszycie Nauka czytania, pisania, liczenia, s. 55.

1. Karta pracy, cz. 3, s. 71. Układanie zadań do przedstawionych sytuacji z wiejskiego podwórka (z zastosowaniem liczmanów).
2. Ćwiczenia w książce, s. 71.
Przygotowanie serków smakowych na podwieczorek, według instrukcji przedstawionej na zdjęciach.
• Dzielenie na głoski nazw zdjęć produktów otrzymanych z mleka.




- 6- latki - . F jak farby
Cele główne: − zapoznanie z literą f – małą i wielką, drukowaną i pisaną, − utrwalanie poznanych liter.
-  Czytam, piszę, liczę, s. 76, karty pracy, cz. 3, s. 82, 83, 84, 85

 - jakie kolory powstaną przez zmieszanie farb:
• żółtej i niebieskiej (zielony)
• niebieskiej i czerwonej (fioletowy)
• czerwonej i żółtej (pomarańczowy)
Układanie wyrazów z literą f -Np. farby, agrafka, futro, figura, firanka, fala, rafa, flet, sofa, wafel, gofry, figi, foka…
Dzielenie nazw obrazków na głoski.



Wych. M.Matacz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.