Dzisiaj fitness z Lusią. Zaproście do ćwiczeń najbliższych.
Drogie dzieci, zaczynamy tydzień, gdzie bedziemy mówić sobie o Ziemi, ekologii, bedziemy przyjaciółmi przyrody. Ale na początek powiedzcie, czy wiecie co znajduje się na zdjęciu poniżej?
Tak, to są kosze na śmieci.
Pobawimy się w zabawę - Wrzucamy śmieci do kosza.
Dzieci, poproście rodziców o stare gazety i pokażcie, jak zrobić z nich kule, ściskając najpierw prawą ręką ,a potem lewą. Później robią wasze zuchy. Rodzice ustawcie kosz w odpowiedniej odległości od dzieci( można zaznaczyć skakanką). A teraz rzucamy kulkami z gazety do kosza, kto nie trafi próbuje jeszcze raz.🙂
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Co by było, gdyby nie było koszy na śmieci?
- Dlaczego powinny być kosze na śmieci?
- Czy korzystacie z koszy na śmieci?
Jak myślicie drogie dzieci co to są odpady?
To takie przedmioty, które są już dla nas nie przydatne, mogą szkodzić naszemu zdrowiu i środowisku. Dlatego mamy takie trudne słowo RECYKLING czyli potwtórne wykorzystanie odpadów.
Popatrzcie z rodzicami na zdjecia poniżej, powtórzcie napisy znajdujące się na pojemnikach. Papier, szkło, plastik. Co wrzuciłybyście do pojemnika z papierem, co do pojemnika ze szkłem, a co do pojemnika z plastikiem.? Powiedzcie jakie kolory mają pojemniki, to ułatwia nam segregację.
Zachęcam was drogie dzieci do segregacji odpadów, bo dzięki takiej postawie chronimy siebie i nasze środowisko. Jak wasza mama będzię wynosiła śmieci na koniec dnia, pomóżcie jej dzisiaj posegregować odpady, na pewno się ucieszy.🙂
Oto historyjka obrazkowa z waszych kart pracy cz 2, s. 32.
1. Opowiedzcie o tym, co dzieje się na kolejnych obrazkach.
2. Opowiedzcie całą historyjkę.
3. Spróbujcie nadać jej tytuł.
Nawiązujac do naszego tematu o segregowaniu odpadów, usiądźcie wygodnie i obejrzyjcie ciekawą bajkę o rodzinie Treflików pt. ,,Śmieci,,
Dzieci, zapamiętałyście kolory pojemników?🙂. Dla chętnych kolorowanka do druku.
Życzę miłego dnia 🙂
Wych. Iwona Rak
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.