Dowiedzieliście się w tym tygodniu co to jest przyroda, zrozumieliście konieczność dbania o nią oraz poznaliście zasady, jakie należy stosować by chronić środowisko, w którym żyjemy. Podsumowując zdobytą wiedzę spróbujcie rozwiązać zagadki:
A dziś chcę z Wami porozmawiać o żabach, które również są częścią przyrody. I co ważne są pod ochroną, czyli nie można robić im krzywdy. Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu:
- gdzie żyją żaby?
- co jedzą? za pomocą czego zdobywają pokarm?
- jak nazywają się jajeczka żaby?
- czy z jajeczka od razu powstaje żaba?
- jakie gatunki żab można spotkać w Polsce?
A teraz otwórzcie karty pracy cz.4 na stronie 74 i spróbujcie opowiedzieć historyjkę obrazkową, o tym jak rozwija się żaba. Wykonajcie również ćwiczenia na str.75.
Czy macie w domu patyczki do liczenia (takie jakich używamy w przedszkolu)? Już raz wykonywaliście w domu zadanie z patyczkami. Jeśli ktoś ich nie posiada to organizuje sobie inne przedmioty do liczenia np. wykałaczki. Popatrzcie na rysunki poniżej, policzcie ile żab jest na każdym z nich i połóżcie przed sobą tyle patyczków. Każdy obrazek wykonujemy najpierw oddzielnie. Potem rodzice mogą poprosić o dodanie żab np. z dwóch obrazków.
Na zakończenie zapraszam do wspólnej zabawy ruchowej "My jesteśmy żabki":
Dla chętnych praca plastyczna "Żabka" do wykonania na weekend. Z mojej strony dwie propozycje, ale wasze indywidualne pomysły również mile widziane 😊
Życzę przyjemnego weekendu, wych. B.Zgudka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.