Temat dnia na czwartek 9.04.2020: 10 pisanek.
Cele na dzisiaj:
· rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
· rozwijanie sprawności fizycznej.
* Ćwiczenia w książce, s. 69.
- Oglądanie obrazka koszyka wielkanocnego.
- Porównywanie go z pozostałymi koszyczkami. Określanie różnic pomiędzy nimi.
- W święconce, którą się niesie do kościoła w Wielką Sobotę, oprócz jajek powinny znaleźć się też: baranek (jest symbolem Chrystusa, który ocalił tych, którzy w niego wierzyli), chleb, kiełbasa (wróży pomyślność przez cały rok), sól (chroni od zepsucia), chrzan.
* Rozwiązywanie zadań tekstowych na dodawanie i na odejmowanie w zakresie 10.
* Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.
Dzieci piszą cyfry i znaki. Rodzic mówi zadania, dzieci ilustrują je za pomocą
liczmanów (patyczki do liczenia, kredki, zapałki…), zapisują działania i je odczytują.
- Na zakończenie udzielają odpowiedzi na zadane pytania.
W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek w koszyczku?
* Dzieci biorą 4 liczmany, kładą je przed sobą. Potem dokładają 6 liczmanów. Liczą wszystkie liczmany i zapisują działanie:
4 + 6 = 10
które głośno odczytują, a potem udzielają odpowiedzi na pytanie.
Lenka miała 10 pisanek. 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało?
Dzieci układają przed sobą 10 liczmanów. Potem odsuwają 7 liczmanów. Liczą pozostałe liczmany i zapisują działanie, głośno je odczytują, odpowiadają na pytanie.
10 – 7 = 3
* Karta pracy, cz. 3, s. 79.
Czytanie zadań. Ilustrowanie ich. Odpowiadanie na pytania.
* Zabawa tekstem rymowanki.
Dzieci wypowiadają rymowankę, dzieląc słowa na sylaby i łącząc tę czynność z ruchem: jedna sylaba – przysiad, druga – wyprost.
Jajeczko, jajeczko,
jesteś pisaneczką.
* W ramach aktywności fizycznej, dzieci pomagają rodzicom przy sprzątaniu: wycierają kurze, porządkują zabawki, układają książki itd…
Pozdrawiam, Anna Duda
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.