5- latki
-karty pracy, cz. 3, s. 64, 65,66, książka, s. 67,
Słuchanie wiersza – z wykorzystaniem sylwet kury i gęsi.
Kura zniosła jajo i przetarła oczy: – Jakie ono białe – zawołała głośno: – Kok-kodak, kok-kodak… (dzieci naśladują głos kury) co w kurzym języku może znaczyć tak: – Ratunku! Pomocy! Zbiegły się gęsi, kaczki, indyczki – cały podwórkowy drób. A kura płacze i woła: – Jajko jest chore! Patrzcie, jakie jest blade. Och, moje jajeczko! Wezmą cię do szpitala. Już cię pewnie nie zobaczę! Rzekła gąska: – Gę, gę, gę… (dzieci powtarzają) Moja kurko, przyjaciółko, jajko jest takie, jak należy. Przyjdzie gospodyni, jajko do domu zabierze, zrobi z niego pyszności, i twoje jajko w domu na stole zagości. A jeżeli – tak się zdarzyć może – będą święta, twoje jajko, razem z innymi jajkami… zalśni kolorami!
- Rozmowa na temat wiersza. – Jak wyglądało jajko, które zniosła kura? Dlaczego kura myślała, że jest chore? – Co na pocieszenie powiedziała kurce gąska? Dlaczego na święta jajko zalśni kolorami?
6- latki - ,,Dziesięć pisanek"
książka, s. 69, karta pracy, cz. 3, s. 79
Rozwiązywanie zadań tekstowych na dodawanie i na odejmowanie w zakresie 10
- W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek w koszyczku? Dzieci biorą 4 liczmany, kładą je przed sobą. Potem dokładają 6 liczmanów. Liczą wszystkie liczmany i układają działanie:
4 + 6 = 10
- Lenka miała 10 pisanek. 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało? Dzieci układają przed sobą 10 liczmanów. Potem odsuwają 7 liczmanów. Liczą pozostałe liczmany i układają działanie, głośno je odczytują, odpowiadają na pytanie. 10 – 7 = 3
ZoZi - Znaki Wielkanocy (piosenka wiosenna)
Tutaj zamówisz płytę CD, podkład, płytę w wersji cyfrowej:
https://muzykacyfrowa.pl/collection/zozi-wazne-sprawy
Wych. M.Matacz
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.