Grupa Żabki:
Temat dnia na wtorek 14.04.2020: F jak farby
Cele na dzisiaj:
· zapoznanie z literą f – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
· utrwalanie poznanych liter
* Wprowadzenie litery f – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
* Analiza i synteza słuchowa słowa farby.
Dzielenie słowa farby na sylaby, na głoski.
Co słyszycie na początku słowa farby?
* Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską f (fajka, flaga, foka...), mających ją w środku (agrafka, delfin, perfumy...) oraz na końcu (elf, kilof, traf...).
Z ilu głosek składa się słowo farby?
* Karty pracy, cz. 3, s. 82, 83, 84, 85.
- Oglądanie obrazka. Wskazywanie tego, co w swojej nazwie ma głoskę f.
- Czytanie tekstu.
- Dzielenie nazw obrazków na głoski. Rysowanie pod obrazkami tylu okienek, z ilu głosek składają się ich nazwy. Czytanie połączeń litery f z poznanymi literami. Czytanie wyrazów ukrytych w plątaninkach.
- Tworzenie wyrazów poprzez naklejanie odpowiednich liter w pustych okienkach.
- Rozwiązy wanie krzyżówki. Odczytanie hasła.
- Pisanie liter f, F po śladach, a potem samodzielnie.
* Karta pracy, cz. 3, s. 86.
- Kolorowanie rysunku według wzoru. Określanie, czyje to dziecko.
Miłego dnia, Anna Duda
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.