Proszę rodziców o przygotowanie dla dzieci różnych guzików.
Cele na dzisiaj:
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania – segregowanie guzików według jednej, dwóch cech,
- rozwijanie sprawności fizycznych.
* Karta pracy, cz. 4, s. 12.
Czytanie tekstu o motylu. Kolorowanie rysunku motyla.
* Zabawy guzikami.
- Dzieci dostają po 10 guzików. Liczą je i podają ich liczbę.
Układanie dowolnej postaci z guzików. Nazywanie jej.
Segregowanie guzików pod względem kształtu.
- Czym różnią się guziki?
- Dzieci segregują guziki na te w kształcie koła, na kwadratowe i na trójkątne.
- Liczą guziki w każdym kształcie i układają przy nich kartoniki z odpowiednimi cyframi.
Segregowanie guzików pod względem liczby dziurek.
- Dzieci segregują guziki na te z dwiema dziurkami, z trzema i z czterema. Liczą guziki z
określoną liczbą dziurek i układają przy nich kartoniki z odpowiednimi cyframi.
- Wyszukiwanie guzików mających dwie cechy: są w kształcie koła i mają cztery dziurki.
- Dzieci szukają wśród swoich guzików takich, które spełniają te kryteria. Liczą, ile mają
guzików okrągłych o czterech dziurkach.
- Na podstawie jakich innych dwóch cech możemy wyszukiwać guziki? (Np. w kształcie
trójkąta, mających dwie dziurki; w kształcie kwadratu, z czterema dziurkami...).
* Ćwiczenia gimnastyczne – propozycja z wtorku metodą Labana.
* Karta pracy, cz. 4, s. 13.
Liczenie zwierząt na obrazkach. Porównywanie ich liczby. Naklejanie w ramkach znaków i
liczb odszukanych wśród naklejek.
* Słuchanie wiersza:
- rozmowa na temat wiersza.
"Ryby, żaby i raki" JAN BRZECHWA
Ryby, żaby i raki
Raz wpadły na pomysł taki,
Żeby opuścić staw, siąść pod drzewem
I zacząć zarabiać śpiewem.
No, ale cóż, kiedy ryby
Śpiewały tylko na niby,
Żaby
Na aby-aby,
A rak
Byle jak.
Karp wydął żałośnie skrzele:
"Słuchajcie mnie przyjaciele,
Mam sposób zupełnie prosty -
Zacznijmy budować mosty!";
No, ale cóż, kiedy ryby
Budowały tylko na niby,
Żaby
Na aby-aby,
A rak
Byle jak.
Rak tedy rzecze: "Rodacy,
Musimy się wziąć do pracy,
Mam pomysł zupełnie nowy -
Zacznijmy kuć podkowy!";
No, ale cóż, kiedy ryby
Kuły tylko na niby,
Żaby
Na aby-aby,
A rak
Byle jak.
Odezwie się więc ropucha:
"Straszna u nas posucha,
Coś zróbmy, coś zaróbmy,
Trochę żywności kupmy!
Jest sposób, ja wam mówię,
Zacznijmy szyć obuwie!";
No, ale cóż, kiedy ryby
Szyły tylko na niby;
Żaby
Na aby-aby,
A rak
Byle jak.
Lin wreszcie tak powiada:
"Czeka nas tu zagłada,
Opuściliśmy staw przeciw prawu -
Musimy wrócić do stawu";
I poszły. Lecz na ich szkodę
Ludzie spuścili wodę.
Ryby w płacz, reszta też, lecz czy łzami
Zapełni się staw? Zważcie sami,
Zwłaszcza że przecież ryby
Płakały tylko na niby,
Żaby
Na aby-aby,
A rak
Byle jak.
Miłego dnia, pozdrawiam, Anna Duda.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.