Temat dnia na środę 1.04.2020: Wiosenne buziaki
Cele na dzisiaj:
· Rozwijanie sprawności manualnej – wykonanie krokusa z bibuły, waty i wykałaczki.
· Umuzykalnienie dzieci.
* Dzisiaj jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Ptaków. Jeżeli to możliwe, posłuchajmy śpiewu ptaków za oknem lub za pomocą Internetu.
* Zabawa Malowanie wiosny słowami.
Dzieci opisują wiosnę, używając ciekawych określeń, porównań.
Zabawę rozpoczyna rodzic, mówiąc, np. Wiosna jest żółta jak żonkile. Pojawiająca się trawa cieszy oczy świeżą zielenią…
Dzieci dodają swoje zdania tak, żeby otrzymać kolorowy obraz wiosny.
* Ćwiczenia w książce, s. 66.
Oglądanie zdjęć kwiatów rosnących wiosną. Nazywanie ich (krokusy, sasanki, zawilce, pier wiosnki, przylaszczki).
Wyjaśnianie, dlaczego są pod ochroną.
* Słuchanie zagadek o wczesnowiosennych kwiatach, wskazywanie ich na stronie książki.
Ludzie zachwyceni łapali się za głowę,
gdy zobaczyli w śniegu kwiaty fioletowe. (krokusy)
Pod lasem, w mroźne marcowe ranki,
kwitną pokryte meszkiem, fioletowe… (sasanki)
W lesie biały dywan kwiatów spotykamy.
Jakie to kwiaty? … je nazywamy. (zawilce)
Piękne niebieskie kwiaty,
przy lesie je spotykamy.
I od tego miejsca –
… nazywamy. (przylaszczkami)
* Oglądanie zdjęć wczesnowiosennych kwiatów i pisanie ich nazw: krokusy, zawilce, sasanki.
* Zabawa ruchowo-naśladowcza Kwiaty rosną, kwiaty więdną.
Dzieci naśladują, jak rosną kwiaty – przechodzą od klęku do pozycji stojącej z wyprostowanymi rękami. Potem naśladują, jak kwiaty więdną – powoli przechodzą od pozycji wyprostnej do klęku z opuszczoną głową i opuszczonymi ramionami.
· Wykonanie krokusa z bibuły.
Wycinanie z fioletowej lub żółtej bibuły płatków kwiatu.
Okręcenie kulki waty wielkości orzecha laskowego kolorową bibułą tak, aby można było do jej końców przyczepić płatki.
Układanie dookoła niej wyciętych płatków, posmarowanie wykałaczki klejem.
Przymocowanie uformowanego kwiatu – włożenie wykałaczki do kulki z waty.
Okręcenie wykałaczki paskiem zielonej bibuły.
Umocowanie kwiatka w kulce plasteliny włożonej do zakrętki.
* Zabawy przy piosence Wiosenne buziaki.
* Rozmowa na temat piosenki.
Ile zwrotek ma piosenka? Czy ma refren?
Kto śle buziaki wiośnie?
O jakich oznakach wiosny jest mowa w piosence?
* Zabawa przy piosence.
Dzieci w parach z rodzicem lub rodzeństwem:
Już rozgościła się wiosna, rozkładają ręce,
słońce i kwiaty przyniosła. pokazują do góry, na słońce,
Huśta się lekko na tęczy, kołyszą się,
motyle i ptaki poruszają rękami – skrzydłami,
ślą wiośnie buziaki. posyłają całuski,
Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy, podskakują, klaszczą
tańczymy z wiosenką ja i ty. obracają się w parach
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz, naśladują dłońmi padający deszcz
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie. wykonują obroty w parach
Hop, hop, raz, dwa, trzy, podskakują, klaszczą
bzyczą już pszczoły naśladują bzyczenie pszczół
tańczymy z wiosenką ja i ty. obracają się w parach
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz, naśladują dłońmi padający deszcz
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie. wykonują obroty w parach
Hop, hop, raz, dwa, trzy, podskakują, klaszczą
bzyczą już pszczoły naśladują bzyczenie pszczół
i kwitną bzy. naśladują wąchanie kwiatów
A całe miasto całusy śle, posyłają wiośnie całusy …
bez wiosny było tu źle.
II. Słońce rozdaje promyki,
gonią się w lesie strumyki.
Mrówki zaczęły porządki,
a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.
Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.
III. Kwiaty swe płatki umyły
i świeże stroje włożyły.
Budzą się wszystkie zwierzaki.
Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki
bez wiosny było tu źle.
II. Słońce rozdaje promyki,
gonią się w lesie strumyki.
Mrówki zaczęły porządki,
a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.
Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.
III. Kwiaty swe płatki umyły
i świeże stroje włożyły.
Budzą się wszystkie zwierzaki.
Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki
Kreślenie leniwej ósemki, a potem przekształcanie rysunku w rysunek motyla.
- w południe, gdy jest ciepło, pojawiają się motylki cytrynki, które potem chowają się w różne szczeliny, zakamarki przed zimnem w nocy.
* Dzieci rysują leniwą ósemkę i mówią rymowankę: ∞
Cytrynku radosny – pierwszy motylku wiosny.
Proponuję w ramach ćwiczeń fizycznych wykonie z dzieckiem 5 tysięcy pajacyków J J J J J J J J
P.S. PRIMA APRILIS J J J
Pozdrawiam, Anna Duda
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.