ćwiczenia gimnastyczne dla wszystkich dzieci:
- 5 - latki - Góry,nasze góry.
- Przygotowanie… s. 90, Nauka… s. 62, 96.
filmik- Polskie góry
Pomagamy bacy – rozwiązywanie zadań tekstowych na odejmowanie i dodawanie.
Nauczyciel mówi rymowanki, a dzieci obliczają, ile owiec ma baca.
Np. Osiem owiec baca pasie,dwie wilki mu porwały
Ile owiec teraz pasie baca na swej hali?
Na zielonej hali raz się tak zdarzyło,
że dwóm starym owcom po trzy się urodziło.
Ile wszystkich owiec jest teraz w zagrodzie?
- 6- latki - Liczymy do 10.
- Czytam, piszę, liczę, s. 86, karty pracy, cz. 4, s. 35, 36, 37.
Historyjka obrazkowa Warszawska Syrenka (Wyprawka plastyczna).
Dzieci wycinają obrazki historyjki.
Słuchają opowiadania i układają obrazki według tego opowiadania. Potem przyklejają obrazki na kartce według wcześniej ułożonej kolejności.
1. Słuchanie opowiadania.
Nad rzeką Wisłą znajdowała się osada rybacka. Mieszkali tam Wars i Sawa. Wars był rybakiem, który łowił ryby w Wiśle. Sawa zajmowała się domem. W Wiśle, obok osady, mieszkała mała Syrenka. Bawiła się blisko brzegu ze swoją przyjaciółką rybką. Znana była flisakom spławiającym drewno Wisłą. Zawsze witali ją radośnie. Pewnego dnia Syrenka postanowiła popłynąć z flisakami do dalekiego morza. Pożegnała Warsa i Sawę i udała się w podróż z flisakami. Gdy z rybką dopłynęły do morza, okazało się, że rybka nie może żyć w słonej, morskiej wodzie. Zrozpaczona Syrenka usiadła na skale i zaczęła płakać. Zobaczyły ją córki króla Bałtyku. Zaprowadziły Syrenkę do swojego ojca, który przerażał swoim wyglądem, swoją postawą królewską. Król wysłuchał Syrenki i postanowił, że jego słudzy – bałwany morskie – doprowadzą ją do Wisły. Dał jej też tarczę i miecz, żeby nim strzegła miasta, które powstanie z osady rybackiej, gdzie mieszkali Wars i Sawa. Syrenka wróciła do swojej osady. I tak, jak przepowiedział król Bałtyk – z osady powstało piękne, duże miasto, nazwane na cześć założycieli osady Warszawą. Na cześć Syrenki warszawiacy wystawili jej pomnik nad Wisłą i umieścili jej podobiznę w herbie Warszawy
• Oglądanie zdjęć ważnych zabytków i znanych obiektów stolicy oraz jej herbu.
Spacer po Warszawie:
Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
1. Dodawanie z wykorzystaniem kostek. Dzieci kolejno rzucają dwiema kostkami, w których zaklejone są ścianki z sześcioma oczkami. Mamy tam cyfry 0. Po wyrzuceniu liczą oczka i układają odpowiednie działanie. Np. dziecko wyrzuciło na kostkach 5 oczek i 4 oczka. Układa działanie: 5 + 4 = 9 i je odczytuje
Miłej pracy. M.Matacz
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.