niedziela, 17 maja 2020

Grupa MISIE- poniedziałek 18.05.2020

Dzień dobry Misie 🙂

Zapraszam Was do wspólnego tańca do piosenki Shakiry. Przygotujcie sobie baloniki lub paski bibuły. Spróbujcie naśladować kroki. Jeżeli komuś nie wychodzi, nic nie szkodzi, liczy się to, że troszeczkę się poruszamy ☺


Przypomnijcie przedszkolaki jaka porę roku obecnie mamy?
Tak, To wiosna!🙂🌷🌷🌷
Myślę że, duża część z Was świetne odpowiedziała na to pytanie.☺
Przez najbliższy tydzień podziwiać będziemy piekno majowej łąki. To będzie wiosenna łąka,  porozmawiamy o tym jak wygląda, co możemy na niej zobaczyć.

Usiądźcie wygodnie i  wysłuchajcie wiersza, przeczytają go Wasi rodzice.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania pod wierszem.

„Gramy w zielone” w. Broniewskiego.

-Proszę o zielone!-

zaklekotał bociek

do zielonej żabki,

co siedziała w błocie.

Ale mądra żabka

prędko myk pod wodę:

Miłe mi bocianie,

moje życie młode.

Rosły w błocie mądre

niezapominajki

i boćkowi rzekły

– Znamy takie bajki!

Chciałbyś żabkę połknąć,

lecz się obejdź smakiem,

żabka gra w zielone

z młodym tatarakiem!

– O co prosił bociek żabkę?
– Co zrobiła żabka?
– Co powiedziały boćkowi niezapominajki?
– Jakie znacie rośliny , przedmioty, zwierzęta, które są w kolorze zielonym?

Teraz czas na „Grę w zielone”  Wygrywa ta osoba, która znajdzie cos zielonego. Bawcie się z rodzicami lub rodzeństwem. Stajemy na przeciwko siebie i pytamy:
  • Grasz w zielone?
  • Gram.
  • Masz zielone ?
  • Mam. 

Sprawdzamy czy mamy jakiś element stroju , który jest zielony, wymieniamy nazwy rzeczy , które są zielone. 
Można podczas spaceru po najbliższej okolicy wymieniać nazwy zielonych roślin np. trawa , liście i inne.

Pobawcie się /potańczcie z piosenką: „Bzycząca zabawa” 

Kochani, usiądźcie sobie na dywanie w parze z rodzicem lub rodzeństwem, jedno za drugim. Jedna osoba z pary będzie rysować na plecach drugiej osoby, zgodnie z tekstem wierszyka. Potem następuje zmiana, ten kto masował teraz jest masowany.

Jesteście gotowi? Siedzicie już wygodnie? To zaczynamy.

Po łące skacze żaba, - uderzają piąstką prawej ręki w plecy rodzica,
a za nią skaczą dwie. - potem uderzają dwoma piąstkami.
O, jaka piękna łąka!
To każda żabka wie.
Po łące chodzi bocian, - dwoma palcami naśladują chód bociana
I patrzy tu i tam.
Tuż obok płynie rzeczka,   - całą dłonią kreślą kształt wijącej się rzeki,
a nad nią fruwa ptak - rysują kształt fruwającego ptaka – „leżącą trójkę”
Maleńka szczypaweczka  - delikatnie, obiema dłońmi szczypią plecy
wdrapuje się na mak.
Ślimak powoli sunie, - powoli przesuwają całymi dłońmi po plecach
marzy,  by być jak rak. - szczypią plecy, łapiąc większe fragmenty skóry

Na koniec ćwiczenia w książce, s. 54 – nazwijcie zwierzęta przedstawione na obrazku, dzielcie ich nazwy na sylaby; klaszczcie przy tym, tupcie lub skaczcie – co, kto woli? bo – cian, mo – ty – lek … .

Na dzisiejsze popołudnie proponuję Wam ,,Wędrówki Skrzata Borówki,,☺


Życzę miłego dnia.
Wych. Iwona Rak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.