czwartek, 14 maja 2020

Grupa Żabki - czwartek 14.05.2020.

Temat dnia na czwartek 14.05.2020:  Piękna nasza Polska cała.
                                     


Cele na dzisiaj:
· kształtowanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsamości narodowej,
· rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
· rozwijanie orientacji przestrzennej.

* Polska z lotu ptaka:


* Karta pracy Czytam, piszę, liczę, s. 85.,86
- Czytanie tekstu o atrakcyjnych miejscach w Polsce. Pisanie po śladach zdania: Moim domem jest Polska.
- Kończenie według wzoru.

* Karty pracy, cz. 4, s. 36, 37.
-  Kolorowanie odpowiedniej liczby kwadratów. Liczenie na palcach. Odszukiwanie wśród naklejek odpowiednich znaków i naklejanie ich we właściwych miejscach.
-  Liczenie. Naklejanie odpowiednich cyfr. Odczytywanie działań.

*  Zabawa matematyczna dla całej rodziny. Dodawanie w zakresie 10.
Ilustrowanie przez dziecko treści zadań za pomocą liczmanów. Liczmanami mogą być nakrętki, kredki, klocki. Zarówno rodzic jak i dziecko układają zadania. Przykładowe zadania:
1. W gospodarstwie pani Marysi są: 4 krowy, 3 kozy i 1 koń. Ile pani Marysia ma zwierząt?
2. Na słońcu wygrzewają się 4 koty i 5 piesków. Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu?
3. Po podwórku chodzi 3 krowy, 2 konie, 4 pieski i 1 kot. Ile zwierząt jest na podwórku?
(dzieci mogą wskazać odpowiednią cyfrę lub zapisać na kartce wyniki dodawania)
4. W gospodarstwie były 4 kury i 5 kaczek. Ile ptaków było w gospodarstwie?
5. Kura wysiadywała jajka. Najpierw wykluły się 2 pisklęta, chwilę później – 4 pisklęta.
Ile piskląt się wykluło?
6. Na łące pasły się 2 duże krowy i 1 mały cielak. Ile krów było na łące?
7. W chlewiku mieszkały 4 dorosłe świnie i 5 prosiątek. Ile zwierząt mieszkało w chlewiku?
8. W stajni stały snopki siana: 1 pod drzwiami, 2 przy prawej ścianie, 4 przy lewej ścianie.  Ile snopków siana stało w stajni?

* Dla przypomnienia: określanie strony prawej i lewej.  
Rodzic mówi zdania, a dziecko robi to, co piesek -ustawia się w odpowiednim miejscu. Rozumienie pojęć określających położenie w przestrzeni: na, pod, za, przed, po lewej stronie.
Piesek siedzi na krześle.
Piesek stoi przed krzesłem.
Piesek stoi po lewej stronie krzesła.
Piesek stoi obok krzesła.
Piesek schował się za krzesłem.
Piesek stoi po prawej stronie krzesła.

Miłego dnia, pozdrawiam Anna Duda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.