Temat dnia na środę 20.05.2020: Łąka wiosną
Cele na dzisiaj:
· zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym – łąką.
· umuzykalnienie dzieci,
* Wyjście na łąkę.
Zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym, jakim jest łąka.
Dostrzeganie małych zwierząt żyjących na łące, podawanie ich nazw.
Zwracanie uwagi na kolorystykę łąki, której nadają barwę trawa i kwiaty.
Zauważanie walorów relaksacyjnych łąki.
* Obserwacje, zabawy i relaks na łące.
- Obserwowanie przez lupę owadów, przyglądanie się roślinom.
- Wsłuchiwanie się w odgłosy łąki (leżąc, nie rozmawiając, najlepiej z zamkniętymi oczami).
- Zabawy na łące – granie w piłkę, badmintona, w ciuciubabkę, turlanie się po trawie, oglądanie chmur i porównywanie ich do znanych przedmiotów.
* Karta pracy, cz. 4, s. 44.
Łączenie pętli z obrazkami z właściwymi zapisami działań matematycznych. Wpisywanie odpowiednich liczb – wyników dodawania
* Karta pracy, cz. 4, s. 45.
Rozwiązywanie krzyżówki – nazywanie obrazków, odszukiwanie wśród naklejek liter tworzących nazwy obrazków. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach. Odczytanie hasła.
* Zabawy przy piosence Wiosna na łące.
I. Dziś na łąkę przyszła Wiosna
w kwiecistej sukience,
budzi maki i stokrotki,
jaskry i kaczeńce.
Ref.: Ptaki trele wyśpiewują,
świeci ciepłe słońce,
w rosie kąpią się biedronki.
Wiosna już na łące!
II. Świerszcz zielone stroi skrzypce,
da dziś pierwszy koncert.
Tańczą pszczoły i motyle,
żabki i chrabąszcze.
Ref.: Ptaki…
III. Tak się wszyscy cieszą wiosną,
tańczą i śpiewają,
nawet krecik wyszedł z norki,
z myszką pląsa żwawo.
Ref.: Ptaki…
* Rozmowa na temat piosenki.
- Jak jest zbudowana piosenka?
- O czym opowiada piosenka?
- Kto cieszył się z tego, że jest wiosna?
Pozdrawiam, Anna Duda.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.