Temat dnia na piątek 22.05.2020: Banknoty i monety.
Cele na dzisiaj:
· poznanie waluty, która obowiązuje w Polsce,
· kształcenie percepcji wzrokowo - ruchowo - słuchowej.
* Krótka historia pieniądza:
* Rozwiązywanie zagadek:
- Papierowe pięćdziesiątki,
dwudziestki i setki.
Metalowe dwójki, piątki
prosto z portmonetki. (pieniądze)
dwudziestki i setki.
Metalowe dwójki, piątki
prosto z portmonetki. (pieniądze)
- Zamontowany w ścianie automat,
a w nim pieniądze to… (bankomat).
* Rodzic zapoznaje dziecko z monetami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł, i banknotem o nominale 10 zł.
* Rozwiązanie rebusu:
* Rozmowa na temat banku.
Co to jest bank?
Czy jest potrzebny? Dlaczego?
Do czego służy bankomat?
Co to są banknoty?
Kto pracuje w banku?
Co powinni umieć ludzie pracujący w banku?
Kim jest bankier? Czym się zajmuje?
* Zabawa Kto nadaje się na bankiera?
Rodzic przygotowuje kartoniki z działaniami bez zapisanych wyników. Pokazuje je kolejno, a dzieci liczą na palcach i podają wyniki. Np.
2 + 8 = ..., 3 + 6 = ... , 4 + 6 = ... , 5 + 5 = ... , 2 + 7 = ...
* Karty pracy, cz. 4, s. 48, 49.
- Oglądanie zdjęć monet i banknotów. Czytanie napisów.
- Liczenie pieniędzy na zdjęciach. Odszukiwanie wśród naklejek zdjęć monet lub banknotu i naklejanie ich w odpowiednich miejscach.
- Rozmienianie pieniędzy na drobniejsze – odszukanie wśród naklejek zdjęć monet i naklejenie ich w odpowiednich miejscach.
* Rozpoznawanie banknotu.
Pieniądze drukowane na specjalnym papierze nazywamy banknotami. Mamy banknoty o nominałach: 10 zł, 20 zł, 50 zł, 100 zł, 200 zł, 500 zł.
* Dzieci oglądają banknot 10-złotowy pod światło. Rodzic informuje o specjalnych zabezpieczeniach banknotów. (np. znak wodny, nitka zabezpieczająca, farba zmienna optycznie, hologram).
* Podział liczby 10 na składniki, z wykorzystaniem monet.
Dzieci układają monety w różnych wariantach tak, aby dawały 10 zł.
5 zł 5 zł
2 zł 2 zł 2 zł 2 zł 2 zł
1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 5 zł
1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł
2 zł 2 zł 1 zł 2 zł 2 zł 1 zł
2 zł 2 zł 1 zł 5 zł
* Samodzielne wykonanie sylwet pieniędzy do wykorzystania w zabawie „w sklep” .
Dzieci dostają papierowe koła wielkości poznanych monet i prostokąty wielkości poznanego banknotu. Piszą na nich liczby odpowiadające ich nominałom.
* Rozmowa na temat oszczędzania pieniędzy przez dzieci . Wykonanie skarbonki z pomocą rodzica:
Miłego weekendu, pozdrawiam Anna Duda.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.