Temat dnia na piątek 08.05.2020: Cztery pory roku. Wiosna.
Cele na dzisiaj:
· wykonywanie instrumentów,
· uczestniczenie w aktywnym słuchaniu muzyki poważnej,
· wprowadzenie nazwy nowego miesiąca maj.
*Karta pracy Czytam, piszę, liczę, s. 83.
Oglądanie zdjęć. Czytanie nazw instrumentów i podawanie nazw pozostałych instrumentów.
* Rytmiczne wymawianie rymowanki.
- Dzieci za rodzicem powtarzają rytmicznie tekst, klaszcząc przy tym.
Muzyka, muzyka wszędzie jest,
słyszymy ją w lesie, na łące też.
Słyszymy ją w domu, gdy cicho jest,
słyszymy ją także, gdy pada deszcz.
Muzyka, muzyka wszędzie jest.
* Propozycje na wykonanie bardzo prostych instrumentów:
Instrument nr 1. - wypełnianie puszek po napojach różnym materiałem, np.: grochem, kamyczkami, kaszą, makiem, zakleja otwory i ozdabia puszki samoprzylepnym papierem kolorowym.
Instrument nr 2. - nawlekanie na izolowany drut drewnianych korali lub klocków, łączenie końcówek drutu, zakręcając je.
Instrument nr 3. – kastaniety: https://ekodziecko.com/kastaniety-z-guzikow
* Granie na wykonanych instrumentach przy śpiewie wybranej piosenki.
* Aktywne słuchanie muzyki – A. Vivaldi Cztery pory roku. Wiosna.
- Dzieci wycinają różne kwiaty z kolorowego papieru i układają je na kawałku zielonego materiału lub na kocu. Podczas zabawy wchodzą w rolę wiosennego wiatru, który pojawił się nad łąką. Każde dziecko chwyta kawałek materiału i podnosi go w górę. Dzieci ilustrują muzykę następującym ruchem:
- fragment wykonywany głośno – dzieci stoją w miejscu, poruszają materiałem w taki sposób, żeby kwiatki podskakiwały wysoko do góry,
- fragment wykonywany cicho – dzieci poruszają materiałem delikatniej, tak aby leżące na nim kwiatki podskakiwały niezbyt wysoko,
- powtórzenie pierwszej czynności,
- dzieci wolno poruszają się w prawą stronę,
- powtórzenie drugiej czynności,
- dzieci poruszają się w lewą stronę, kładą materiał na podłodze. Improwizują ruchy wiatru, biegając po sali zgodnie z charakterem muzyki. Potem kładą się na plecach na dywanie i jeszcze nieznacznie poruszają rękami i nogami, ale coraz wolniej, aż na końcu zabawy zastygają bez ruchu – wiatr ucichł.
* Słuchanie fragmentu wiersza A. Nosalskiego O dwunastu braciach.
Wreszcie się zjawia
maj wystrojony
i bzu przynosi
pełne brzemiona.
Przez całe ranki,
całe wieczory
gra na fujarce
z wierzbowej kory
- Jak nazywa się nowy miesiąc?
- Jak nazywał się miesiąc przed majem?
- Gałązki jakiego kwitnącego krzewu nam przynosi?
- Co jeszcze dzieje się w przyrodzie w maju?
- Oglądanie gałązek bzu, wąchanie go.
Pozdrawiam, Anna Duda.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.