czwartek, 28 maja 2020

Grupa Motylki - piątek 29.05.2020.

Witajcie Motylki 😊

Dziś podsumowanie naszych tygodniowych zajęć na temat rodziny, dlatego przygotowałam dla Was zagadki:

Kocha nas najbardziej na świecie,
wszystkie troski od nas odgania

Ona nas urodziła

Czy wiesz już kto to ?
To… (mama)

Gdy coś się w domu zepsuje,
 szybciutko to naprawi.
Samochód też zreperuje,
 bo on wszystko potrafi    (tata)


Dla Was, wnucząt, ona zawsze

dobre serce ma 

Czułym okiem na Was patrzy,
bajek mnóstwo zna.   ( babcia )

Nie każdy jest siwy
nie każdy wąsaty
ale każdy jest tatą
mamy albo taty     (dziadek)

Kto jest zatroskany,
kiedy chorujemy
i gdy dziurę w spodniach
do domu niesiemy?   ( rodzice)

Taki sam chłopiec jak ja
mamę wspólną ze mną ma
Wspólny jest również tata
A ja wiem, że mam…    (brata)

Co to za dziewczynka ze mną w domu mieszka
do rodziców mówi: mamo, tato,
a na imię ma Agnieszka?       (siostra)


A teraz spróbujcie dokończyć zdania: 
  1. Mama mojej mamy lub taty to… (babcia).
  2. Tata mojej mamy lub taty to… (dziadek).
  3. Siostra mojej mamy lub taty to… (ciocia).
  4. Brat mojej mamy lub taty to… (wujek).
  5. Mama mojej babci lub dziadka to… (prababcia).
  6. Tata mojej babci lub dziadka to… (pradziadek).
Przyjrzyjcie się poniższym obrazkom. Powiedzcie, które przedmioty byłyby odpowiednim prezentem dla mamy, a które dla taty? 









Czy wiecie co przedstawia poniższa ilustracja? Jest to drzewo genologiczne, czyli takie rysunkowe przedstawienie naszej rodziny. W korzeniach drzew umieszcza się zdjęcia dziadków, bo oni są najstarszymi członkami naszej rodziny. Kolejno na gałęziach są rodzice, czyli dzieci dziadków, a na samym szczycie drzewa dzieci, czyli wnuki dziadków. Drzewo genologiczne przedstawia członków rodziny od najstarszego do najmłodszego. 


Może spróbujecie stworzyć takie drzewo Waszej rodziny. Zamieszczam inspirację do wykonania pracy. Jeśli macie inną wizję oczywiście własne pomysły mile widziane. 



Na zakończenie zaproście Waszą rodzinę do wspólnej zabawy "Rodzina Paluszków":


W kartach pracy cz.5. wykonajcie dziś zadania na stronach 48 i 49. 

Przypominam o dzisiejszym spotkaniu na Zoomie, które odbędzie się o godz. 16.00. 
Link do spotkania:
ID: 796 498 4214
Hasło: motylki

Miłego weekendu!! Wych. B.Zgudka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.