niedziela, 10 maja 2020

Grupa MISIE- poniedziałek 11.05.2020

Witajcie misie po weekendzie🙂

Jesteście gotowi na poranne wygibasy? Poruszajmy się troszkę przy piosence. Zaczynamy tydzień, gdzie będziemy mówić sobie dużo o muzyce, dlatego muzyki i dźwięków bedzie u nas pod dostatkiem.🙂


 Słuchajcie dzieciaczki, odwiedzimy dzisiaj pewną krainę. Jaką? Spójrzcie poniżej. Czy domyślacie się co to może być za kraina?



Tak!! To kraina muzyki. Kto tutaj mieszka?
Mieszkają tutaj instrumenty muzyczne.
Ale co to takiego?
Instrumenty muzyczne to urządzenia służące do wydobywania dźwięku.
Kiedy używają ich ludzie, slyszymy piekne dźwięki.
Poznajmy kilka instrumentów. Spróbujcie podzielić rytmicznie na sylaby, ich nazwy.







Myślę że, dużą część tych instrumentów znacie. Nie które z nich, mamy też w naszym przedszkolu.
Wiele instrumentów możemy opisać gestem, lub odpowiednim dźwiękiem. W świat instrumentów muzycznych, wprowadzi was dzieci ta dzwięczna piosenka. Możecie ją pamiętać z przedszkola, bo kilka razy udało nam się ja zaśpiewać i zilustrować. Przypomnijmy ją sobie. Bawcie się razem z najbliższymi.


Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?
A na flecie, fiju fiju
A na flecie, fiju fiju
A na flecie, fiju fiju

A na flecie bęc (przy śpiewaniu refrenu wykonujemy rękoma gest grania na flecie)
Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?

A na bębnie bumtarara, bumtarara…
A na bębnie bumtarara, bumtarara…
A na bębnie bumtarara, bumtarara…
A na bębnie bęc (wykonujemy gesty wskazujące grę na bębnie)

Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)

Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?

A na trąbce trutututu, trutututu…
A na trąbce trutututu, trutututu…
A na trąbce trutututu, trutututu…
A na trąbce bęc (wykonujemy gesty wskazujące grę na trąbce)

Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)

Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?

A na skrzypcach Cimcirimci, cimcirimci..
A na skrzypcach Cimcirimci, cimcirimci..
A na skrzypcach Cimcirimci, cimcirimci..
A na skrzypcach bęc

Możemy wymyślać różne instrumenty w nieskończoność.🙂

Posłuchajmy teraz jak pieknie brzmią  instrumenty, o których mówimy. Powiedzcie dzieci, który instrument wam sie bardzo spodobał i na którym chciałybyście zagrać?


Otwórzcie teraz wasze karty pracy cz.2, s.36.  Zróbcie ćwiczenie z rodzicami.

Wykonajcie poniższą kartę pracy.


Jutro opowiem wam jeszcze więcej o instrumentach i na jakie grupy możemy je podzielić.
Do zobaczenia!🙂

Pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Wych. Iwona Rak



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.