czwartek, 21 maja 2020

Grupa Kotki - czwartek 21.05.2020.



- 5 -latki -  Zagadki o łące.
- karty pracy, cz. 4, s. 43, 44, 45

1. Rozmowa na temat mrówek.
– Gdzie mieszkają mrówki?
– Kto rządzi w mrowisku?
– Z czego słyną mrówki?
Mrówki żyją w koloniach i każdy osobnik wykonuje ściśle określone funkcje. Założycielką kolonii jest samica – królowa. W koloni jest więcej samców niż samic. Samce właściwie poza adorowaniem królowej podczas rójki nie robią nic. Żyją bardzo krótko. Najliczniejszą grupę stanowią robotnice. Wykonują one wszelkie prace: zbierają i dostarczają do mrowiska pożywienie; budują i sprzątają mrowisko; bronią go przed intruzami; opiekują się potomstwem. Robotnice żyją od 4 do 7 lat i ich obowiązki zmieniają się wraz z wiekiem. Młode pracują w gnieździe, a starsze – poza nim. Zajęciem królowej jest wybieranie miejsca na gniazdo i składanie jaj. Królowe są karmione i czyszczone przez robotnice. Mrówki pobierają pokarm pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Są związane z mszycami. Jest to typowe współżycie, gdyż obie strony odnoszą z tego korzyści (mrówki zlizują rosę miodową wydalaną przez mszyce, w zamian opiekują się nimi).

Zabawa dydaktyczna Zagadki o łące.
2. Rozwiązywanie zagadek.



Rebus fonetyczny
– Kto spacerował po łące?
Dzieci odgadują imiona osób, które spacerowały po łące. Różnicują pierwsze głoski w nazwach przedmiotów, roślin, zwierząt, przedstawionych na obrazkach; dokonują ich syntezy i podają imiona
 Np. arbuz, garnek, antena, torba, ananas – Agata; rak, oko, maska, ekran, kot – Romek; miska, igła, lalka, ekran, narty, arbuz – Milena

3. Wykonanie pracy plastycznej


- 6 -latki - Biedronka
- Wyprawka plastyczna nr 20, karty pracy, cz. 4, s. 48, 49, książka, s. 78, 79.

Zapoznanie z monetami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł, i banknotem o nominale 10 zł.
− Kim jest bankier? Czym się zajmuje?
− Do czego służy bankomat?
− Co to są banknoty?
 2. Rozmowa na temat banku.
− Co to jest bank?
− Czy jest potrzebny? Dlaczego?
− Kto pracuje w banku?
− Co powinni umieć ludzie pracujący w banku?
  Dzieci liczą na palcach i podają wyniki. Np. 2 + 8 = ..., 3 + 6 = ... , 4 + 6 = ... , 5 + 5 = ... , 2 + 7 = ...

Dzieci układają z liter napis: To monety
Mamy banknoty o nominałach: 10 zł, 20 zł, 50 zł, 100 zł, 200 zł, 500 zł
 Dzieci układają napis: To banknot
3. Podział liczby 10 na składniki, z wykorzystaniem sylwet monet.
Dzieci układają sylwety monet w różnych wariantach tak, aby dawały 10 zł.
5 zł 5 zł
2 zł 2 zł 2 zł 2 zł 2 zł
1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 5 zł
1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł
2 zł 2 zł 1 zł 2 zł 2 zł 1 zł
2 zł 2 zł 1 zł 5 zł

Wykonanie pracy plastycznej Biedronka (Wyprawka plastyczna).
1. Czytanie tekstu: Biedronki to owady. W Polsce spotykamy biedronki dwukropki i siedmiokropki. Każdy ogrodnik wie, że biedronka jest pomocnym mu owadem.
2. Słuchanie ciekawostek na temat biedronek.
Biedronki to pospolita nazwa chrząszczy z rodziny biedronkowatych. Są to pożyteczne owady: zjadają szkodniki roślin – mszyce, czerwce, gąsienice…


bajka:


Ilustrowanie napisów: żaba, biedronka, jaskier, stokrotka, konik polny (Wyprawka plastyczna).
Dzieci wycinają kartoniki z wyrazami i przyklejają je na kartkach tak, żeby mogły je zilustrować.
Piosenka:


M. Matacz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.