Gotowi na gimnastykę? Dzisiejsza propozycja to zabawy ruchowe z Pipi i Myszką Minnie. Zaproście wszystkich chętnych do ćwiczeń.
Przypomnijcie drogie dzieci, w jakiej krainie jesteśmy? Super, że pamiętacie! W krainie muzyki. Poznaliśmy kilka, z wielu instrumentów muzycznych. Wiemy też jaki dźwięki wydaja instrumenty.
Przypomnijmy sobie te dźwięki, poprzez filmik ,,zgadnij jaki to dźwięk,, spróbujmy i my zgadnąć.
Posłuchajcie opowiadania o instrumentach. Medytacja dźwiękowa „Spacer po ulicy dźwięków” (wg I. Biermann)
Były sobie kiedyś instrumenty: dzwonki, trójkąt, tamburyn, grzechotka, drewienka, bębenek. W przedszkolu często na nich grano. Ale dzieci uderzały w nie bardzo mocno, chcąc uzyskać jak najgłośniejsze dźwięki. Instrumenty nie czuły się dobrze, taka gra była dla nich bolesna. Lubiły, gdy grano na nich delikatnie, lekko. Wydawały wtedy prześliczne, czyste dźwięki. Ich ulubioną melodią była „Ulica dźwięków”.
Powiedzcie
- Jakie instrumenty wystąpiły w opowiadaniu?
- W jakim miejscu grano na tych instrumentach?
- Jak dzieci grały na instrumentach?
- Jak się czyły instrumenty?
- Co lubiły instrumenty, gdy jak na nich grano?
- Jak nazywała się ulubiona melodia instrumentów?
Powiemy sobie teraz jakie mamy instrumenty, jak możemy je podzieli
Otóż wyróżniamy 3 grupy:
- Instrumenty perkusyjne
- Instrumenty strunowe
- Instrumenty dęte
Z dzisiejszych zajęć chciałabym, żebyście misie zapamiętały te 3 grupy instrumentów . Filmik utrwali wam poznany podział, i wyjaśni dlaczego przybrały taką właśnie nazwę.
Waszym zadaniem na dzisiaj jest skonstruować dowolny instrument przy użyciu butelek, pudełek, pojemników, ziarenek grochu, fasoli, guzików, gumek recepturek itp. Po zakończonej pracy spróbujcie swoim instrumentom nadać nazwę.
Możecie wykorzystać propozycje poniżej, ale nie musicie, liczę na waszą kreatywność. 🙂
Gdy już macie swój instrument niech
każdy z was próbuje zagrać na nim z delikatnością, leciutko, by wydobyć piękny dźwięk.
Pobawmy sie w zabawę ,,Poruszaj się, jak ci zagram,,
Poproście mamusię lub tatusia o zagranie na waszym instrumencie. Gdy rodzic bedzie grał glosńo, wy poruszacie sie po pokoju tupiąc. Kiedy, natomiast gra cicho na instrumencie, chodzicie na paluszkach.
Miłej zabawy 🙂
Pozdrawiam i do zobaczenia jutro.
Wych. Iwona Rak
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.