poniedziałek, 25 maja 2020

Grupa Żabki - poniedziałek 25.05.2020.

Temat dnia na poniedziałek 25.05.2020: Moi rodzice.

Cele na dzisiaj:
· Rozwijanie umiejętności czytania,
· Rozwijanie sprawności manualnych.

W tym tygodniu będziemy realizować tematy bliskie sercu każdego dziecka –
MOJA  RODZINA.


* Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja rodzina.
Rodzic czyta wiersz, a dziecko powtarza fragment tekstu: ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham ciebie i nasz dom.

Piękny uśmiech, dobre serce;
wszystko umie zrobić sama.
Kocha mnie najbardziej w świecie.
To jest właśnie moja mama!

 Ta, to, ti, ta, ti, tom!
 Kocham ciebie i nasz dom.

 Zawsze chętnie mi pomagasz,
kiedy jesteś obok, tato.
 Z Tobą czuję się bezpiecznie.
 Kocham Ciebie właśnie za to!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!
 Kocham ciebie i nasz dom.

 Dom to miejsce wyjątkowe.
 Może być na końcu świata!
Najważniejsza jest rodzina,
 czyli mama, ja i tata!

 Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham mamę, tatę, dom.

*  Ćwiczenia słuchowe: Kto mieszka w tym domu?
 Rodzic podaje nazwy członków rodziny, dziecko dzieli je na sylaby i głoski.

* Karta pracy, cz. 4, s. 50.
Nauka rymowanki. Czytanie wypowiedzenia umieszczonego na górze ramki i wyrazu na dole. Pisanie swojego imienia po wyrazie ja. Rysowanie po śladach serduszek. Rysowanie portretów – mamy i taty.

* Słuchanie i śpiewanie piosenki:


* Słuchanie wiersza L. Marjańskiej Jak rysować tatę.

Tatę wielkiego rysować trzeba,
choćbyś rysować miał cały dzień.
Niech jak szczyt góry sięga do nieba,
niech jak dąb rzuca ogromny cień.
Tata podobny jest do olbrzyma,
co na ramionach cały dom trzyma.
A że jest droższy ci od skarbu,
namaluj tatę złotą farbą.

* Karta pracy, cz. 4, s. 51, 52
- Czytanie tekstu o zawodach rodziców Lenki.
 - Podawanie nazw zawodów wykonywanych przez rodziców dzieci. Rysowanie rodziców w pracy.
 - Rysowanie po śladach rysunków serduszek bez odrywania kredki od kartki
- Czytanie tekstu na temat wspólnego spędzania wolnego czasu. Rysowanie, jak dzieci spędzają wolny czas ze swymi rodzicami.
* Nasze domowe obowiązki – rozmowa na temat pomagania w domowych pracach.
* Ćwiczenia w książce, s. 80.
      - Czytanie nazw czynności, jakie w domu wykonuje mama, jakie tata, a jakie – dziecko.
      - Wypowiedzi dzieci na temat czynności, jakie wykonują w domu w ramach swoich obowiązków.

* Ćwiczenia w książce, s. 81.
Liczenie, ile tulipanów kupiła Lena, ile gerber – Ania i ile róż – Mikołaj.

* Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Mama, tata, siostra, brat –
to mój cały świat!
Mówienie rymowanki z różnymi emocjami: ze złością, radością, smutkiem i ze strachem.

* Gra interaktywna Dom Rodzinny:

* Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Rodzina.
Razem mieszkamy: ja, mama, tata. Mam młodszą siostrę, starszego brata… Każdy pamięta o urodzinach, bo taka właśnie jest ma... (rodzina)
* Dziecko rysuje kredkami swoją rodzinę i podpisuje jej członków.

Pozdrawiam, Anna Duda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.