niedziela, 24 maja 2020

Grupa MISIE- poniedziałek 25.05.2020

Witajcie Misie🙂

Kubuś zaprasza was do wspólnych ćwiczeń. Jesteście gotowi? Zaczynamy.

https://kubus.pl/cwicz/kubus-w-domu/

Ten tydzień należy do rodziny. To właśnie w tym tygodniu będziemy mówić o mamie i tacie. Dlaczego są dla nas tak ważni i za co ich mocno kochmy.

Na początek posłuchajcie piosenki 
,,Moja rodzina,,


1.To jest mój tata, to  mama, to ja
to jestem ja, to jestem ja.
To jest mój tata, to  mama, to ja ,
A to rodzina ma.
2.To moja siostra, a to jest mój brat,
To jestem ja, to jestem ja.
To moja siostra, a to jest mój brat
A to rodzina ma.
3.To moja babcia, to dziadzio, to ja
To jestem ja, to jestem ja.
To moja babcia, to dziadzio ,
to ja , a to rodzina ma.

Powiedzcie proszę o kim była ta piosenka?

  • Wymieńcie i policzcie wszystkie osoby, które występowały w tej piosence.
  • Posłuchajcie piosenki jeszcze raz i zilustrujcie ja ruchem. 
  • Zatańczcie do niej z rodzicami.

Po wspólnych tańcach i pląsach, popatrzcie teraz na ilustrację poniżej i powiedzcie:

  1.  Kto się na niej znajduje?
  2.  Policzcie dzieci na ilustracji.
  3.  Powiedzcie, kto z pośród  osób na ilustracji jest najwyższy, a kto najniższy?
  4. Ile zwierząt tutaj widzicie? Co to za zwierzątka?
  5. Naśladujcie głosy zwierząt, które widzicie na ilustracji.
  6. Powiedzcie kto wchodzi w skład Waszej rodziny?
  7. Wymień imiona Waszych rodziców i rodzeństwa.

Poproście swoje bardzo Was kochające mamusie, o pokazanie Wam albumu ze zdjęciami. Obejrzyjcie wspólnie Wasze zdjęcia.

Wasi rodzice też kiedyś byli mali, spróbujcie na zdjęciach odnaleźć podobieństwo w wyglądzie.
Może macie podobne oczy, nosek, a może uśmieszek?
Stańcie razem przed lustrem, zobaczcie jaką jesteście super rodziną- prześlijcie sobie buziaczki.😘😘😘

Tutaj kilka przyjemnej pracy, dla Was przedszkolaki. Na początek kolorowanka, jeśli macie możliwość wydruku. Jeśli nie, to może macie podobne kolorowanki w swoim domku? Też oczywiście mogą być. Karty pracy wykonajcie samodzielnie lub z pomocą waszej super rodziny.




Przygotujcie wasze paluszki u prawej rączki, pobawcie sie nimi, podotykajcie je mowiac przy tym:


 Ten tpaluszek to jest dziadziuś, (kciuk)
        a ten obok to babunia, (wskazujący)
        Ten paluszek to jest tatuś, (środkowy)
        a ten obok to mamunia. (serdeczny)
        A ten to dziecinka mała ......(tu pada imię dziecka - mały palec)
        I jest rodzinka cała (zamykamy rączkę dziecka w piąstkę).

Na zakończenie naszych zdalnych zajęć, przygotujcie proszę czystą kartkę z bloku. Odrysujcie swoją dłoń. Spróbujcie zrobić to samodzielnie. Każdy paluszek to mama, tata, Wy.. narysujcie każdemu paluszkowi: oczy, uśmiechnięte usta, nosek i włosy.

Życzę Wam miłego dnia. Pamiętajcie, że widzimy się dzisiaj na
video-czacie o godz 16.30.  
Do zobaczenia☺

Wych. Iwona Rak  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.